Western Union a lansat, in premiera pentru Romania, chitanta automata, sistem ce elimina formularele clasice.

Formularele standard care trebuiau completate la utilizarea serviciilor de transfer de bani au fost inlocuite cu o clona virtuala. Clientii Western Union care apeleaza la serviciile companiei prin intermediul Bancii Transilvania nu mai trebuie sa completeze formularele de trimitere sau de primire a sumelor de bani. Este de ajuns ca aceia care utilizeaza sistemul sa se prezinte cu actul de identitate la orice casierie a Bancii Transilvania care are afisata sigla Western Union. „Inregistrarea datelor transferului de bani este realizata de catre operatorii bancii pe baza actului de identitate si a informatiilor furnizate verbal de catre client", arata un comunicat al Western Union.

Utilizarea noului sistem nu presupune taxe sau comisioane suplimentare. Chitanta automata reduce timpul necesar formalitatilor la numai citeva minute. Western Union are, prin intermediul Bancii Transilvania, aproximativ 373 de ghisee. La nivel mondial, compania, impreuna cu organizatiile afiliate, detine aproximativ 305.000 de ghisee. Principalul concurent al Western Union in Romania este compania MoneyGram, care lucreaza in principal cu Banca Comerciala Romana. Pe piata mai activeaza si CEC, prin brandul Transfer Rapid de Bani. Potrivit unor declaratii ale presedintelui bancii, Eugen Radulescu, compania se va adresa mai ales romanilor din Spania si Italia.

Pentru companiile de transfer de bani, piata din Romania este una promitatoare. Cei aproximativ doua milioane de romani care lucreaza in strainatate au trimis in 2006 aproximativ patru miliarde de euro. Jumatate din acesti bani vin prin intermediul companiilor de profil. Piata este evaluata la cel putin doua miliarde de euro anual.