Corporatiile au descoperit un nou mod prin care managerii sa se simta impliniti efectuind acte de caritate.

Firme precum British Petroleum (BP), British Telecom (BT), Channel 4, Sainsbury’s si Morgan Stanley apeleaza la serviciile Pilotlight, o companie care se specializeaza in „filantropia de precizie". Mai exact, ea preia oamenii de afaceri seniori si ii pune, in scopuri caritabile, sa isi doneze abilitatile. In plus, dupa ce si-au pus talentele in aplicare in afara mediului corporatist, managerii trebuie sa treaca printr-un proces de evaluare pus la punct de Pilotlight, proces in care fiecare participant constata daca si cum efortul sau imbunatateste dezvoltarea respectivului proiect.

„Filantropii de precizie" au drept sarcina sa fie mentorii unor persoane fara pregatire profesionala in domeniul de business si lipsite de resursele oferite de marile companii. Munca oamenilor de afaceri seniori implicati intr-o astfel de activitate este limitata la trei ore pe luna. La nivel individual, beneficiile unui astfel de act de caritate sint consistente, potrivit lui Kathryn Sloggett, CFO si director comercial la BT: „Am realizat ca, intr-o organizatie foarte mare, e uneori dificil sa vezi impactul pe care tu ca persoana il ai asupra intregii afaceri. Asa ca e energizant sa poti actiona direct pentru ca o afacere sa faca niste pasi pozitivi catre o anume organizare a echipei ei de conducere, asa cum poti proceda intr-un timp relativ scurt cu Pilotlight".

BP colaboreaza cu Pilotlight de doi ani. Unul dintre membrii programului acestei firme pentru potentialii lideri, Mark, comenteaza astfel eficienta actului de caritate: „A fost o experienta profitabila din punctul de vedere al imbunatatirii constiintei de sine, al acumularii abilitatilor de conducere si al dezvoltarii unor competente, plus al folosirii lor intr-un mediu diferit. A fost deopotriva un «deschizator de ochi» in privinta unei parti a societatii cu care am avut inainte un contact extrem de limitat si despre care aveam o parere destul de proasta".

Topul vedetelor generoase Asociatia The Giving Back Fund (GBF) a dat recent publicitatii o lista continind numele a 30 de celebritati care au facut cele mai mari donatii personale in 2006. Actrita-cintareata Barbra Streisand si jucatorul de golf Tiger Woods sint cele mai cunoscute nume dintre primii cinci filantropi, iar printre colegii lor de lista apar si ciclistul Lance Armstrong, tenismanul Andre Agassi, actorii Angelina Jolie si Brad Pitt, Nicolas Cage, Denzel Washington si Elizabeth Taylor, plus personalitati media precum Oprah Winfrey si Martha Stewart sau muzicieni cum ar fi Paul McCartney, Gloria Estefan si Dolly Parton.