Tribune goale, asfalt denivelat, ziaristi nemultumiti si un ciine la tribuna VIP la cursele de la Casa Poporului.

Atit de putina lume a fost in tribune in primele doua zile la Bucharest Ring incit se pune intrebarea fireasca daca organizatorii chiar au vindut numarul mare de bilete cu care s-au laudat. Abia daca au fost ocupate o treime dintre cele 70.000 de locuri, iar vremea ploioasa nu poate fi in totalitate vinovata pentru prezenta redusa din tribune. Astfel, pusi in situatia jenanta de a avea doar o mina de spectatori in tribune, in conditiile in care imagini din cursa de FIA GT au fost difuzate in 70 de tari, organizatorii au decis sa lase ieri intrarea libera.

Pilotii nu au fost nici ei foarte satisfacuti de pista de concurs, multi reclamind ca asfaltul are destul de multe denivelari, inclusiv pe zonele de frinare, fapt ce le-a creat probleme suplimentare. Tot la capitolul deficiente organizatorice se inscrie si un incident petrecut simbata pe pista in prima cursa de GT3, cind in spatiul de rulare a patruns un ciine maidanez. Acesta a alergat pe linga masinile ce rulau cu peste 250 km/ora, a ajuns in zona boxelor, apoi s-a intors pe circuit si, chiar daca a scapat nevatamat, eroarea organizatorica este condamnabila. Sigur, au fost cazuri in care pe pista de la Spa, unde rulau bolizii de F1, au aparut caprioare dar respectivul circuit este taiat inclusiv prin padure, pe cind cel bucurestean a fost amplasat in centrul orasului.

Dincolo de acestea, cele sase curse disputate in weekend au scos in evidenta si faptul ca Bucharest Ring prezinta inclusiv deficiente de proiectare, in ciuda faptului ca designer este un nume celebru al arhitectonicii circuitelor auto, Hermann Tilke.

A fost frustrant, atit pentru spectatori cit si pentru piloti, ca, dupa cel mai mic accident, intrecerile sa fie aproape neutralizate, din cauza ca absenta unor spatii suficiente de degajare a vehiculelor avariate intirzia scoaterea lor de pe traseu. Astfel, prima cursa de Formula 3 s-a disputat aproape in totalitate cu Safety-Car-ul pe pista, iar prima cursa de FIA GT3 aproape ca a inceput in spatele Safety-Car-ului, a fost intrerupta cu zece minute inaintea finalului si s-a incheiat tot cu Safety-Car-ul, trecind primul linia de sosire. De asemenea, ieri, aproape jumatate din cursa de FIA GT3 s-a desfasurat in regim de Safety-Car, toate aceste pseudocurse aratind de ce Federatia Internationala este atit de reticenta in a organiza competitii pe circuite stradale.

„Nu prea am simtit ca am concurat" Cistigatorul de la FIA GT3 se plinge ca Safety-Car-ul a stat prea mult pe pista.

Dincolo de Cupa Dacia Logan, contactul pilotilor romani cu Bucharest Challenge 2007 s-a facut gratie Campionatului European FIA GT3, unde s-au inscris Mihai Marinescu si Claudiu David. Ei au concurat pe un Dodge Viper, cu care s-au clasat pe locul 18 in cursa de simbata, la un tur de invingatori, desi la jumatatea intrecerii, David era pozitionat al treilea. Ieri, in cursa a doua, la ale carei prime 15 minute a asistat si presedintele Traian Basescu, fara a se intersecta cu premierul Calin Popescu Tariceanu, cei doi romani au incheiat pe locul 14, la un minut si jumatate de masina de pe primul loc, avind o medie de viteza de 90,52 km/ora. Ambele curse au fost haotice, marcate de neutralizari, limitari de viteza si aparitii ale Safety-Car-ului pe pista, revelatoare fiind declaratia unuia dintre cistigatorii primei curse, Ian Khan (JMB Racing Ferrari): „Nu prea am simtit ca am concurat, pentru ca am condus mai mult in spatele Safety-Car-ului". Cupa Dacia Logan, disputata ieri-dimineata, a fost cistigata de Constantin Raileanu, aceasta fiind prima dintre cele noua etape ale competitiei care se desfasoara de regula in Germania.

FIA GT a fost cistigata de Bertolini Campionul mondial en titre al FIA GT a obtinut prima victorie din acest sezon la Bucuresti, Andrea Bertolini (Playteam Sarafree), pe Maserati MC 12, parcurgind 70 de tururi in cele doua ore de concurs. Avind circuite favorite, Mugello si Brno, el este unul dintre criticii circuitului de la Bucuresti, reclamind ca este prea ingust, iar depasirile sint foarte riscante. De altfel, cursa de ieri i-a dat dreptate, din cele 27 de masini care au luat startul, doar 18 au ajuns la sosire. Cele 19 accidente au determinat raminerea destul de mult timp pe pista a Safety-Car-ului, dar si stationarea macaralelor de transport al masinilor distruse. S-a intimplat, astfel, ca una dintre masini sa fie foarte aproape de a intra in macara, spre uimirea jurnalistilor straini, care au spus apoi ca n-au mai vazut asa ceva pe un circuit.

Urmareste filmul incidentului Nocturna si la Grand Prix-ul Australiei la www.cotidianul.ro/select