Dumitru Dragomir refuza sa faca licitatie in 2007 pentru drepturile tv ale Ligii I, desi normele concurentei din UE impun acest lucru. In plus, marile cluburi refuza sa cedeze exclusivitatea meciurilor la „cooperativa".

Cluburile intra conditionat la „colectiva" banilor din drepturile de televizare, organizata minutios in ultimii ani de Mitica Dragomir, licitatia pentru un nou contract cu privire la meciurile din Liga I anuntindu-se de pe acum cu scandal. „Nu refuzam negocierea colectiva, dar ne dorim una calificata, profesionista. Sintem de acord sa cedam la comun drepturile asupra meciurilor noastre doar in ceea ce priveste transmisiunile in direct. Ceea ce inseamna drepturi secundare, asa-numita new media, trebuie insa sa fie problema exclusiva a cluburilor", ne-a declarat presedintele CA al Dinamo, Nicolae Badea. Oficialul dinamovist a dezvaluit ca s-a semnat in trecut chiar un protocol cu Gigi Becali si cu George Copos pentru crearea unei societati de productie tv pe acest sistem, dar, „ca si aliantele politice, a murit in stadiul de proiect". De altfel, cele trei cluburi au ajuns chiar in instanta cu Liga Profesionista de Fotbal, insa au cedat presiunii, acceptind distribuirea sociala a banilor din drepturile tv. In prezent se afla in derulare un contract pe patru ani, care a pornit de la 6,075 milioane de dolari in sezonul 2004-2005, a ajuns la 6,682 in 2005-2006, pentru ca in 2006-2007 sa fie de 7,350 milioane. Pentru 2007-2008, suma ar trebui sa fie de 8,086 milioane, insa LPF acceptase initial somatia CNA de a se renunta la acest ultim an de contract pentru organizarea unei licitatii, conditie obligatorie datorita normelor UE privind concurenta. Dupa ce televiziunea detinatoare de drepturi, Telesport, a semnat o intelegere cu Kanal D, reziliind contractul de sublicitare cu televiziunea publica, presedintele Ligii, Dumitru Dragomir, a adoptat o pozitie transanta. „Putin imi pasa mie de CNA. Cine e CNA sa intervina impotriva societatilor private? Nu se face nici o licitatie pina in 2008. Pina atunci, drepturile sint vindute. Nu putem sa aplicam norme europene, incalcind legile tarii. Este un contract in derulare", ne-a declarat Dumitru Dragomir. Lyon, campioana Frantei, a incasat 46 de milioane de euro din drepturi tv in acest sezon, in timp ce adversara ei din grupele Ligii Campionilor, Steaua, campioana en titre a Romaniei, doar un milion de euro, LPF primind de la televiziuni pentru sezonul 2006-2007 in jur de 7,3 milioane de euro. Putin peste aceasta suma va incasa si Dinamo, campioana din acest an. Repartizarea sumelor rezultate din drepturile tv scade, de la primul loc in jos, cu circa 3,2%, astfel ca unei retrogradate i se repartizeaza in jur de 200.000 de euro, iar o echipa de mijlocul clasamentului primeste dublul acestei sume. Pe de alta parte, televiziunile noastre abia daca isi scot banii dati pe achizitia partidelor din Liga I, Kanal D trebuind sa vinda cu peste 1.500 de dolari spotul de 30 de secunde, in toate meciurile, fapt greu de realizat atit timp cit unele meciuri se joaca de la ora 16.00. Mai mult, cum vinzarea spatiului publicitar se face in functie de puncte-audienta, ar trebui ca partidele sa fie urmarite, in medie, de aproape 700.000 de telespectatori, or, postul in cauza a strins abia 7,5 puncte la Rapid - Steaua, in conditiile in care partida tur, transmisa de TVR 1, a adunat 21 de puncte.

UE prefera Centralizarea Conducatorii marilor cluburi din Romania au incercat pina anul trecut sa obtina dreptul de a-si negocia singure imaginea, insa au fost infrinti de Dumitru Dragomir. De acum incolo le va fi imposibil sa-si implineasca visul, Parlamentul European opunindu-se vinzarii individuale a drepturilor tv, raportorii estimind ca „un dispozitiv centralizat de comercializare a drepturilor tv este fundamental pentru mentinerea unui model de solidaritate financiara in fotbalul european". In schimb, se cere licitatie transparenta pentru vinzarea pachetului, ceea ce in Romania nu a existat, LPF preferind varianta incredintarii directe mai intii catre PRO TV si apoi catre Telesport, liantul dintre cele doua televiziuni fiind acelasi Horatiu Nicolau

Fotbalul face audienta 13 milioane de euro a platit PRO TV pentru a transmite timp de patru ani Liga Campionilor. Suma poate parea uriasa pentru piata din Romania, insa, pentru comparatie, sa precizam ca postul Canal Plus a platit de 660 de milioane de euro pe sezonul fotbalistic din Franta. In plus, intimplarea a facut ca Steaua sa ajunga in grupele competitiei, astfel ca s-a ajuns la audienta-record si bani din publicitate pe masura la meciul cu Real Madrid. Circa 4,7 milioane de telespectatori au urmarit cel putin un minut din meciul Steaua - Real Madrid, astfel ca PRO TV a inregistrat, la nivel urban, o audienta medie de 27.2 puncte de rating (3.046.400 de telespectatori).