Grupul Realitatea-Catavencu si Verlagsgruppe Handelsblatt - parte a grupului german Verlagsgruppe Georg von Holtzbrinck - au semnat un parteneriat strategic care include, intr-o prima faza, editarea noului cotidian de afaceri Business Standard.

Acest parteneriat se va desfasura in mai multe etape si va presupune, pentru inceput, colaborare stransa intre noul cotidian Business Standard si cotidianul german Handelsblatt - cea mai importanta publicatie economica si financiara din Germania.

"Parteneriatul nu se va materializa doar prin schimb editorial, ci si prin traininguri pentru jurnalistii Business Standard, control al calitatii materialelor jurnalistice, studierea unor modele de marketing si distributie specifice presei de afaceri", a declarat Andreea Rosca, directorul publicatiilor de business editate de Realitatea-Catavencu.

In acest sens, partile au agreat ca, inca de la primul numar (care va aparea vineri, 18 mai), noua publicatie Business Standard sa poarte pe frontispiciu mentiunea "in parteneriat cu Handelsblatt", a adaugat Rosca.

"Oamenii romani de business lupta in competitia europeana. De aceea, produsele media editate de Realitatea-Catavencu trebuie sa fie la nivelul oricarei publicatii europene similare. In acest sens, experienta de peste 60 de ani in presa de afaceri a partenerilor nostri de la Handelsblatt, este un avantaj important, atat pentru cititori, cat si pentru clientii nostri. Marcam asadar, nu doar printr-un simplu slogan al campaniei de lansare Business Standard, trecerea la "urmatorul nivel" al presei de afaceri romanesti", a declarat Dragos Stanca, directorul publicatiilor grupului Realitatea-Catavencu, reprezentant al partii romane in negocierea parteneriatului.

"Acest acord transmite un semnal important privind interesul nostru de a investi pe viitor, in acest domeniu, si in Romania, asa cum o facem deja si in alte tari din regiune, printre care Polonia, Cehia, Slovacia, Ucraina, Bulgaria sau Rusia. Pentru Romania, am ales parteneriatul cu Realitatea-Catavencu, unde am gasit buni profesionisti, care au lansat deja produse extrem de interesante. Sper ca acest acord va marca inceputul realizarii multor proiecte de succes", a declarat Dr. Michael Stollarz, Group Head of Investment Management la Verlagsgruppe Handelsblatt.

Primul numar al cotidianului Business Standard va fi prezentat joi seara (17 mai), in cadrul evenimentului MoneyFest 2007, organizat de grupul Realitatea-Catavencu, ca parte integranta dintr-un concept ce presupune integrarea mediilor de expunere a informatiei economice si de afaceri. Acest concept reuneste produse de televiziune (The Money Channel), on-line (portalul MoneyLine, site-ul standard.ro), print (saptamanalul Money Express, cotidianul Business Standard, precum si reviste specializate, ca Bilant sau Investitii si Profit).

Grupul romanesc Realitatea-Catavencu s-a format anul trecut, prin achizitia de catre Realitatea Media a grupului de publishing Catavencu. Grupul media detine, in acest moment, 3 televiziuni (Realitatea TV stiri, The Money Channel business si Romantica entertainment pentru femei), o retea nationala de radio (Guerrilla), o agentie de presa (NewsIn), o retea in-store advertising (Monopoly TV) si editeaza 15 publicatii (printre care Cotidianul, Academia Catavencu si Money Express).

Verlagsgruppe Handelsblatt este parte din grupul media german Verlagsgruppe Georg von Holtzbrinck, care are o cifra de afaceri anuala de peste doua miliarde de euro.

Grupul de publishing Georg von Holtzbrinck GmbH este o afacere de familie, cu sediul in Germania. Activitatile grupului se desfasoara in mai mult de 80 de tari, in publishing clasic si electronic, furnizind informatie, raspindind cunostinte si servind necesitatile comunitatilor din educatie, a celor profesionale si a publicului larg. Activitatile grupului sint structurate pe patru mari zone de business: trade publishing (publicatii pentru profesionisti din diverse domenii), educatie si stiinta, presa si publicatii de business, Newspapers, media electronica si servicii conexe. Portofoliul grupului include branduri precum DIE ZEIT, MacMillan / Nature si Scientific American.

Verlagsgruppe Handelsblatt are 60 de ani de experienta in presa financiara si de afaceri si publica peste 100 de titluri in Germania si Europa Centrala si de Est. Cifra de afaceri din 2006 a fost de 291 milioane de euro. Verlagsgruppe Handelsblatt este actionar in media de business si in portaluri de business din Cehia, Slovacia, Polonia, Bulgaria Ucraina si coopereaza cu RBK, un furnizor de informatie financiara si de business de pe piata ruseasca.

Cotidianul Handelsblatt este lider autoritar pe piata sa specifica, fiind cea mai importanta publicatie financiara si de business de limba germana, cu un tiraj mediu zilnic de 145.000 de exemplare si o audienta de 510.000 cititori.