Stilul personal face regulile. Anul acesta nu mai e nevoie sa te imbraci sofisticat pentru a avea un cuvint de spus in moda. Noua voce a modei o reprezinta tricourile.

Totul a inceput acum opt luni, cind creatiile prezentate in Saptamina Modei de la Londra au fost eclipsate de tricourile obraznice din colectia House of Holland a popularului designer Henry Hollands. Supranumit „geniul sloganului", acesta isi permite sa imprime pe creatiile sale mesaje scandaloase si amuzante precum: „Do me daily Christopher Bailey" (Fa-mi-o zilnic, Christopher Bailey), „Cause me pain Heidi Sulimane" (Fa-ma sa ma doara, Heidi Sulimane), „Love me some Lohan" (Iubeste-ma putin, Lohan), „Treat me mean Alexander McQueen" (Fii rau cu mine, Alexander McQueen). Rimele indraznete scrise in culori fluorescente au declansat o adevarata isterie printre asa-zisii fashion-groupies. Pina la urmatoarea Saptamina a Modei, linia House of Holland era prezentata in propriul show, extinzind efervescenta colectiei in rochii mini care aduc un omagiu fotomodelelor: „I’ll show you who’s boss Kate Moss" (Iti arat eu cine e seful, Kate Moss), „Let’s play naked Twister Linda Evangelista" (Hai sa jucam Twister dezbracati, Linda Evangelista).

Anul acesta, surpriza a venit de la un alt creator de moda, Gareth Pugh, care a ales sa se arate in fata publicului la finalul show-lui sau purtind unul dintre tricourile House of Holland din septembrie 2006, pe care scria: „Get yer freak on Giles Deacon". Ca raspuns, rivalul sau Giles Deacon imbraca si el un astfel de tricou in prezentarea sa, salutindu-l pe Gareth Pugh: „Uhu Gareth Pugh".

Provocarea fiind lansata, modelul a fost imbratisat si de alti creatori de moda si asistam acum la o batalie a tricourilor si a sloganurilor. Designerii dau voce tricourilor, mai degraba decit forma sau culoare. House of Gods, noua linie retro de tricouri de la Buddhist Punk, sarbatoreste colaborarea cu formatii precum Rolling Stones. Tricourile Criminal’s aduc in fata publicului o editie limitata de replici la tricouri vintage, iar noua colectie a creatoarei londoneze Vanessa da Silva prezinta tricouri albe cu ilustratii bizare si excentrice, inspirate de locurile ei natale. Si faimoasele tricouri cu sloganuri politice ale Katherinei Hamnett revin in topuri, cu mesajele din 1980, precum „Choose Life" (Alege viata), „Worldwide nuclear ban NOW" (Opriti armele nucleare ACUM) sau „Clean up or die" (Curatenie sau moarte), reimprimate pe materiale din 2007.

Unii aleg sa poarte tricouri care sa le arate fidelitatea pentru un anumit brand, dar in 2007 tricourile-logo nu mai sint alegerea cea mai cool. Orice mesaj trebuie personalizat si individualizat. Asa se face ca Cindy Crawford se afiseaza purtind unul dintre tricourile cu mesajul: „Dior not war!" (Dior, nu razboi!). Pentru pasionatii Louis Vuitton, brandul isi amesteca logoul cu literele O si E pentru a imprima pe tricouri expresia iubirii: LOVE. Bineinteles, exista si tricourile-status, care pun o eticheta pe cel care le poarta, cum ar fi cele din colectia Luella: „Geek!" (Tocilar).

Cel mai bine se comunica cu bustul Indiferent de mesaj, tricoul cu slogan este mai in voga decit niciodata. Se pare ca designerii au descoperit forta si multimea de posibilitati pe care le ofera pieptul nostru. Pentru ca pe nici unii dintre noi nu ne mai preocupa in anul 2007, in primul rind, culoarea sau materialul tricoului. Atitudinea face legea, iar bustul este cel mai licitat spatiu de comunicare in acest an. Tricoul este puternic si poate fi introducerea perfecta. Oare cite povesti nu au inceput cu afirmatia simpla si aparent dezinteresata: „Ce tricou frumos ai...", Designerii si-au amintit asta si asa a inceput noua era in care toata lumea comunica via „T-shirt message".