In perioada campaniei electorale pentru referendum, interesul romanilor pentru emisiunile de stiri sau politice stagneaza.

Desi televiziunile si-au adaptat programele la campania electorala pentru referendum, oferind telespectatorilor mai multe emisiuni pe aceasta tema, ratingurile nu au crescut deloc in raport cu perioada de dinainte de suspendare.

De exemplu, TVR a abordat problematica referendumului in mai multe talk-show-uri. „Foc incrucisat", talk-show-ul moderat de Sever Voinescu, a avut deja doua editii dedicate campaniei electorale, pe 30 aprilie si 7 mai. Pe 14 mai urmeaza o ultima editie „Foc incrucisat" dedicata acestui subiect. La „Intre bine si rau", Liviu Mihaiu si invitatii lui au discutat in doua editii despre subiectul demiterii (pe 24 aprilie si pe 8 mai, cind l-a avut invitat si pe Traian Basescu), iar Monica Ghiurco a facut acelasi lucru in dezbaterea speciala „Da sau Nu", din 3 mai.

Audientele inregistrate pentru toate aceste emisiuni sint comparabile cu cele anterioare momentului suspendarii, neinregistrindu-se mari diferente fata de editiile acelorasi talk-show-uri din luna martie.

Singura perioada de crestere a interesului publicului pentru politica de la televizor a fost in ziua suspendarii lui Traian Basescu, 19 aprilie, cind s-a inregistrat un virf, pentru ca apoi audientele sa scada incet, in zilele urmatoare. In prime time-ul acelei zile, liderul de audienta a fost „Observatorul" Antenei 1. Dupa saptamina suspendarii, audientele au revenit la media obisnuita, chiar si in cazul televiziunilor dedicate stirilor si dezbaterilor politice, Realitatea TV si Antena 3.

Exista doar puseuri punctuale de audiente, atunci cind apar scandaluri (cum a fost de exemplu cel determinat de decizia ministrului Tudor Chiuariu) - dar acestea se inregistrau si inainte, cind politicienii faceau astfel de valuri.

Daca, pe masura ce se apropie data referendumului, interesul publicului pentru emisiunile politice va creste totusi, publicitarii vor tine cont de asta si vor dori sa-si plaseze reclamele in spatiul acestor emisiuni?

Raspunsul pe care-l dau cei din domeniu este „nu". In primul rind, „spatiul de publicitate disponibil, conform legii, pe principalele televiziuni este ocupat din martie in proportie de 100% si nu ar mai fi loc pentru ceva suplimentar", ne spune Radu Budes, Managing Partner la Splendid Media.

Chiar daca ar mai fi loc, nici continutul politic se pare ca nu-i atrage pe cei din advertising. „Un publicitar vrea intotdeauna sa-si plaseze produsul intr-un mediu potrivit cu mesajul pe care vrea sa-l transmita, iar talk-show-urile politice din aceasta perioada au o atmosfera marcant conflictuala. De aceea - desi exista, din inertie, reclame in aceste spatii -, nu cred ca cineva ar fi interesat sa bage publicitate in mod expres la o emisiune de dezbatere politica", ne-a declarat Mihai Trandafir, Media Manager la Universal McCann.