Imaginea trustului din Baneasa va fi imbunatatita de o companie de branding din Hamburg.

Pentru o imagine mai buna, grupul de presa al lui Dan Voiculescu a apelat tocmai la experti din Germania. Brandul Intact va fi lucrat de compania hamburgheza Landor, parte din grupul mondial de publicitate WPP, care a operat pina acum si marcile unor companii ca Ferrari, Danone, Durex, Kodak si Microsoft.

Expertii straini vor lucra cu agentia de branding a grupului Intact, Camina, si se vor ocupa doar de brandul corporatist, nu si de produsele media ale trustului. "Piata media are nenumarate exemple privind produse care, sustinute de un brand de televiziune puternic, erau lidere de audienta, dar transferate sub branduri slabe au fost uitate", explica schimbarea Camelia Voiculescu, PDG Antena 1. "Omul cind isi ia tigari Marlboro nu stie ca sint facute de Philip Morris, dar ei, ca firma, cind merg sa ceara ceva de la Guvern, o fac in numele Philip Morris", arata si Sorin Oancea, directorul Antenei 3. El mai spune ca, o data cu innoirea imaginii, "Intact nu va fi promovat ca un brand comercial, asa cum se intimpla cu Antena sau cu «Jurnalul National», ci va fi promovat ca un brand corporate, ca sa nu se mai vorbeasca pe sapte voci cind e vorba despre chestii mari, ci pe una singura".

"Marca-umbrela" pentru Antene, ,,Jurnalul National’’, ,,Gazeta Sporturilor’’, ,,Felicia’’ si restul produselor din trust devenise o necesitate, cred specialistii romani in marketing, mai ales in lupta cu brandul Pro-ului. "Marca Intact n-a fost niciodata comunicata ca atare; a ramas o marca subinteleasa in breasla oamenilor de media. Dupa ce Dan Voiculescu a inceput sa demonstreze ca businessul poate fi competitor, marca Intact s-a transformat, la nivel de perceptii, in marca Voiculescu. Dupa scandalul Felix insa, ea a fost asociata cu «trustul Felix», un pas inapoi pentru evolutia brandului. Voiculescu a devenit apoi mogul. De la o imagine dezlinata de canale media cu potential care zac latent, dintr-o data, totul avea gust de imperiu media, de trust", puncteaza Dorothea Ionescu, analist la Dadamedia, pasii in imaginea Intactului.

"In ultima vreme, numele Intact a fost din ce in ce mai des vehiculat. Pina atunci, el exista doar ca parte din genericul de final al unor emisiuni sau comunicat in caseta redactionala a publicatiilor scrise. Nu acelasi lucru se poate afirma despre grupul Pro, unde, poate si din cauza numelui (aproape toate produsele contin esentialul Pro), extinderile de linie au fost percepute in cadrul acelorasi valori care definesc si trustul", explica Cristina Rusen, Client Service Director Re:ply, diferenta de imagine dintre cei doi rivali. "Brandul Intact e indisolubil legat de brandul personal Dan Voiculescu, cu toate consecintele care decurg din aceasta", adauga si Stefan Liute, Strategy Director Grapefruit, completind ca trustul a avut de suferit prin asta in competitia cu Pro-ul. In opinia analistului de la Dadamedia, trustul din Pache Protopopescu a avut un avantaj istoric si a prins un tren greu de ajuns acum: "PRO sau Media PRO a fost un brand comunicat de la bun inceput, atunci cind s-a anuntat intrarea pe piata romaneasca a CME".

Indiferent de valorile pe care vor marsa consultantii din Hamburg in liftingul Intact, specialistii romani cred ca trustul lui Voiculescu trebuie, in primul rind, sa se delimiteze de numele patronului si de conotatia politica a acestuia.