Copiii conceputi vara au rezultate mai proaste la scoala.Motivul: creierul fetal este expus la pesticidele utilizate in agricultura si in locuintele oamenilor, potrivit unui studiu prezentat la conferinta anuala a Societatiii Academice Pediatrice di
Copiii conceputi vara au rezultate mai proaste la scoala.Motivul: creierul fetal este expus la pesticidele utilizate in agricultura si in locuintele oamenilor, potrivit unui studiu prezentat la conferinta anuala a Societatiii Academice Pediatrice din SUA.
Profesorul Paul Winchester, de la Şcoala de medicina din cadrul Universitatii Indiana, coordonatorul acestui studiu, spune ca acesti copii au fost cei mai expusi la pesticide in timpul primelor luni de viata intrauterina, o perioada critica pentru dezvoltarea creierului.
iii"Creierul fatului incepe sa se dezvolte imediat dupa conceptie. Pesticidele si nitratii pe care ii utilizam pentru fertilizarea plantelor au o concentratie maxima in timpul verii. Expunerea la pesticide si nitrati poate altera mediul in care traieste femeia insarcinata si, implicit, dezvoltarea fatului”, a spus acesta.
Studiul, efectuat asupra 1,5 milioane de copii, cu varste cuprinse intre 8 si 15 ani, a indicat faptul ca aceia care au fost conceputi in timpul verii sunt mai putin inteligenti decat ceilalti. Cercetatorii au monitorizat, in acelasi timp, nivelurile de pesticide si fertilizatori utilizati in timpul anului.
In urma studiului, specialistii au remarcat faptul ca acei copii conceputi in timpul verii au tendinta de a face mai multe greseli la matematica si limba engleza.
Studii similare au indicat faptul ca in zonele cu expunere mare la pesticide exista un numar mai mare de copii nascuti prematur.
De asemenea, se stie deja ca femeile insarcinate pot dezvolta tulburari ale tiroidei din cauza pesticidelor, boli care pot afecta inteligenta viitorului copil.
Alte studii au demonstrat ca expunerea la pesticide dubleaza riscul de aparitie a maladiei Parkinson.

Risc de cancer de san pentru femeile care consuma carne rosie

Femeile la menopauza, carora le place sa consume carne la gratar sau afumata au un risc cu 47 la suta mai mare de a face cancer la san, se arata intr-un studiu citat de Reuters. Totodata, marii consumatori de carne care nu obisnuiesc sa consume fructe sau legume prezinta un risc cu 74 la suta mai mare de a dezvolta o astfel de afectiune. Cu toate acestea, specialistii nu au gasit nici o relatie intre consumul de carne si cancerul la san in perioada post menopauza.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.