Cel mai vechi cotidian din Cluj-Napoca, „Adevarul de Cluj", isi reia numele de oficios al PCR.

Motivul schimbarii numelui este, potrivit conducerii redactiei, procesul intentat de conducerea ziarului „Adevarul" cotidienelor „Adevarul de Cluj", „Adevarul de Arad" si „Adevarul Harghitei", pentru folosirea aceluiasi nume. „Specialistii pe care i-am consultat ne-au spus ca ar fi vorba de un proces lung, de doi-trei ani, care ar fi implicat intreaga echipa intr-un razboi murdar si total nedorit cu alt ziar. Asa ca am decis sa luam alt nume. Din pacate, consultind lista OSIM, am descoperit ca toate numele de ziare cit de cit bune sint luate deja si ar trebui sa platim bani grei pentru unul. «Faclia» nu era luat", explica Ilie Calian, redactorul-sef al publicatiei.

Directorul general al trustului „Adevarul Holding", Razvan Corneteanu, afirma ca publicatiile locale folosesc fara drept particula „Adevarul" in denumirea lor. „Noi avem inregistrata la OSIM marca «Adevarul», ei nu o au. Din sapte publicatii care foloseau aceasta denumire au mai ramas trei. Nu va mai fi nici una", a declarat Corneteanu.

Redactorul-sef de la „Adevarul de Cluj" nu se teme ca revenirea la denumirea de dinainte de 1989, cind „Faclia" era „oficiosul" Comitetului Judetean al PCR, va indeparta cititorii. „Noi ne stim foarte bine publicul, sint cititori ponderati, pentru care conteaza ce, cum si cine scrie, nu titlul. Nu schimbam echipa, nici rubricile, foarte putin vom lucra la partea grafica si in curind ne vom muta intr-un sediu nou", mai spune Calian. „Adevarul de Cluj" („Faclia", din 11 mai) are un tiraj de 5.000 de exemplare.

De aceeasi parere este si Alexandru Dumitrescu, director de creatie la agentia McCann Erickson. „Probabil comunismul a «omorit» multe cuvinte OK; acum, de exemplu, nu mai poti folosi expresia «cu abnegatie si devotament», pentru ca ride toata lumea de tine. Dar termenii astia doi n-au nimic rau in sine - ei au fost doar abuzati de catre propaganda comunista si acum zac in temnita vocabularului. Cred ca rebrandingul ziarului din Cluj nu va fi o catastrofa. Pentru mine, personal, ar fi chiar un exercitiu interesant sa fac aceasta campanie, care aparent n-are sorti de izbinda", a spus omul care s-a ocupat de reabilitarea unor branduri de dinainte de 1989, cum ar fi „Rom" sau „Kandia".