Nokia, principalul producator de telefoane mobile din lume a prezentat joi un model de telefon ingust, Barracuda, si alte sase noi tipuri de telefoane mobile cu preturi sub 100 de euro, inclusiv modelul 1200 ce urmeaza sa se vanda la pretul de 35 de euro ( 48 de dolari), anunta Reuters.
Compania finlandeza, ce detine mai mult de o treime din vanzarile de telefoane mobile la nivel mondial, se afla pe o pozitie solida pe pietele emergente, dar pe pietele evoluate companiile Motorola si Samsung au contraatacat cu modele populare de telefoane mobile cu profile inguste.
Modelul Barracuda, sau Nokia 2630, are un profil usor mai subtire, de 10 milimetri, asemenea produselor rivale de acelsi tip.
Telefonul va intra in vanzare trimestrul viitor, la un pret de piata estimativ de 85 de euro, care exclude taxele suplimentare abonamente operatorilor.
Analistii au intampinat pozitiv mult asteptatul model, prevazut cu camera si cu tehnologie Bluetooth, care permite conectarea fara cablu a telefonului la casti sau la un laptop.
Una dintre cheile succesului pe care l-a avut Nokia pe segmentul inferior al pietei, a fost mai larga oferta de produse comparativ cu a rivalilor de piata, care au ripostat din cand in cand cu cate un telefon la pret scazut.
Nokia beneficiaza si de pe urma patrunderii sale timpurii pe pietele emergente cu evolutie rapida cum ar fi cea indiana, din care controleaza mai mult de jumatate.
Pretul actiunilor Nokia scazuse cu 1,1 procente, pana la 18,78 euro, la ora 10 31 GMT ( Greenwich Mean Time), in acord cu indicele european DJ Stoxx pentru tehnologie soft.