Designerul Giambattista Valli descrie simplu ultimele tendinte: „Revine stilul sofisticat. Si nu cred ca acesta e reprezentat de buric".

Ideea de „street fashion" este oglinda unei lumi, aratind uneori o imagine fericita, alteori mai degraba deprimanta. Moda strazii din Bucuresti ne descrie sincer si fara echivoc. Ne aflam inca in adoratia lipsita de mijloace a sclipirii modei occidentale. Obsedati de ideea modei, dar incapabili sa intelegem si sa asimilam trendurile lansate la Paris, Londra, Milano sau la New York, reinventam moda. O remodelam, o reorganizam si o traducem pentru noi insine, inchinindu-ne fara incetare la noul ideal romanesc: a fi „cool". In incercarea disperata de a-si atinge idealul, femeia de pe strazile din Romania aproape a disparut. Sechestrata in eternii si mult adoratii Converse All Star, in haine „kinky" care cersesc trist atentie si admiratie, feminitatea romaneasca a palit. Si, paradoxal, aceasta idee pare sa fie mai bine inteleasa (si exemplificata) de barbati. Si totusi, intr-o tara in care luxul nu intra in discutie, salvarea poate fi doar bunul-gust. Daca femeia din Romania si-ar asuma cu naturalete si relaxare feminitatea si nu ar trata asta ca pe o sarcina de serviciu, ca pe un record pe care trebuie sa il doboare in fiecare zi, stind cit mai mult in solar, considerind un bust generos si cit mai dezgolit prima si cea mai importanta marca a frumusetii, ajutata de unghii false, ar reusi sa se comunice nu doar ca trup si forme. Si atunci hainele ar lasa mai multe la latitudinea imaginatiei si simplitatea ar inlocui „originalitatea" cautata chinuit. De-abia atunci am reusi, intr-o dupa- amiaza oarecare, mergind pe strada, sa nu mai bagam de seama ca ne aflam in Piata Unirii, Bucuresti, Romania, estul Europei. Si am descoperi ca si pe aceste meleaguri traieste FEMEIA, cea pentru care s-a scris istoria modei, cea care a facut legenda rujului rosu si Chanel No. 5.