Pentru ca Google il invinge pe toate fronturile, Microsoft cere o renegociere cu Yahoo!, una de zeci de miliarde.

Terry Semel, director executiv Yahoo Impuns de pierderea firmei de publicitate online DoubleClick in detrimentul Google, Microsoft si-a intensificat demersurile de a achizitiona Yahoo!. Colosul software condus de Bill Gates a indemnat compania americana la reinceperea negocierilor oficiale, surse din piata etichetind Yahoo! la aproximativ 50 de miliarde de dolari, arata publicatia New York Post. Daca cele doua companii ar incheia o alianta strategica, ele ar obtine impreuna o cota de 27% din piata publicitatii in cadrul rezultatelor din motoarele de cautare (search advertising). In acest moment, Google are o cota de piata de 65%. Cei doi giganti au avut discutii formale de-a lungul anilor, recenta propunere a companiei conduse de Bill Gates a fost insa una in regim de urgenta, fara precedent, a aflat pe surse publicatia americana. Demersul Microsoft urmeaza propunerea de achizitionare a Yahoo! de acum citeva luni, refuzata categoric. „S-au saturat sa fie parasiti in fata altarului. Acum sint dispusi sa se extinda printr-o tranzactie pentru a intra in joc", a declarat o sursa bancara care a avut discutii recente cu Microsoft.

Google este motivul principal al acestei mutari, pentru ca este tot timpul cu un pas inainte pe frontul tranzactiilor. Google a invins Microsoft si in ceea ce priveste achizitionarea companiei DoubleClick, contra sumei de 3,1 miliarde de dolari. Se adauga un contract reinnoit cu AOL pentru search adevertising in 2005, indelung rivnit de Microsoft. Compania lui Bill Gates a fost zdruncinata si de cumpararea de catre Google a site-ului de video-sharing YouTube, cu 1,6 miliarde de dolari, de anul trecut. Soapbox, un produs rival lansat de Microsoft, nu a reusit sa impresioneze in nici un fel. Mai mult decit atit, faptul ca Google a lansat un soft virtual ce concureaza direct cu Microsoft Office a indemnat Microsoft la ofensiva. Sursele arata ca demersul de achizitionare a Yahoo! se desfasoara prin intermediul consultantilor bancii Goldman Sachs.

Vestea a prins Yahoo! chiar in pragul lansarii unei platforme de search advertising, Project Panama, care a dat prime rezultate dezamagitoare, dar care este de mare interes pentru Microsoft si o arma impotriva Google. Daca dezamagirea continua, decimind profiturile, investitorii s-ar putea gindi la o vanzare sau la inlaturarea directorului Terry Semel, pe seama caruia stau scaderea cu 9% a valorii actiunilor si cea cu patru miliarde de dolari a valoarii companiei pe piata, de luna trecuta. Mai ales in conditiile in care Google a anuntat profituri de un miliard. Acum, propunerea Microsoft a urcat cu 18% actiunile companiei Yahoo!, oferindu-i un pret de piata de aproape 50 de miliarde de dolari.

O asemenea afacere ar da nastere la ceea ce o sursa a numit „forta dominanta de pe internet". Impreuna, cele doua companii ar atrage toate categoriile de public. Microsoft si Yahoo! au oferte atractive si pe partea de continut, MSN stabilizind acum o audienta mai in varsta, in timp ce Yahoo! atrage tineretul cu acoperirea entertainment-ului. Totodata, pe langa reducerea costurilor, trocul ar pune continut Yahoo! pe dispozitive Microsoft. Un exemplu ar fi disponibilitatea muzicii de pe Yahoo!Music pe consola Xbox si pe player-ul Zune.

Pe langa propunerea de acum cateva luni, Microsoft a incercat sa cumpere parti din Yahoo! si in primavara anului trecut, arata NewsIn. In 2006, un raport al companiei Merrill Lynch a recomandat Microsoft sa achizitioneze Yahoo! pentru a face fata Google pe piata serviciilor online. Compania lui Bill Gates a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de 44,3 miliarde de dolari. Urmeaza Google, cu 10,6 miliarde si Yahoo!, cu 6,42 miliarde.