Indiferent ca e vorba de cotidiene, reviste de monden, publicatii de femei sau ghiduri practice, aproape toate publicatiile romanesti au inregistrat scaderi de audienta anul trecut.

„Libertatea" ramine publicatia autohtona cu cei mai multi cititori din mediul urban, chiar daca a alunecat usor la audienta in 2006, potrivit celei de-a 19-a livrari de date a Studiului National de Audienta, realizat de Biroul Roman de Audit al Tirajelor. Daca la studiul anterior tabloidul avea 1,4 milioane de cititori, in perioada 23 ianuarie 2006-21 ianuarie 2007 media pe zi a fost de 1,389 milioane, cu 0,9% mai putin.

Scaderi mai importante, comparativ cu valul precedent, au inregistrat „Adevarul" (-3,9%), „Ziua" (-2,7%), „ProSport" (-2,5%), „Gazeta Sporturilor" (-2,4%) si „Curierul National" (-2,4%). Au cistigat, in schimb, un plus de cititori, „7 Plus" (+4,2%), „Ziarul Financiar" (+3,8%), „Evenimentul zilei" (+3,0%), „Romania libera" (+1,3%), „Jurnalul National" (+0,5%) si „Gandul" (+0,4%).

La aceasta editie a SNA a fost inclus pentru prima oara si „Cotidianul", a carui cifra de audienta se ridica deja la 129.000 de cititori pe editie. Pe primele trei locuri stau „Libertatea" (1,389 milioane cititori), „Jurnalul National" (947.000) si „Gazeta Sporturilor" (827.000).

In clasamentul saptaminalelor, „PRO TV Magazin" este in continuare pe locul intii, cu 1,021 milioane de cititori in medie pe editie, urmat de „Libertatea de Duminica", „Gazeta Sporturilor de Duminica" si „ProSport de Duminica", studiul identificind si aici un trend al pierderii cititorilor.

„Audienta mai mica a titlurilor este explicabila prin fragmentarea pietei si numarul mai mare de publicatii. Apoi, in cazul cotidienelor, unii cititori migreaza online. Sint si publicatii neacreditate BRAT, care exista si au cititori, dar nu sint numarati in studiu", a explicat cauzele acestor schimbari Dragos Cerbu, Research Manager Divizia Print din grupul Realitatea-Catavencu.