Unul dintre cei mai bogati oameni din lume, rusul Oleg Deripaska, a pus ochii pe Automobile Craiova.

Magnatul rus Oleg Deripaska (39 de ani), unul dintre apropiatii presedintelui Vladimir Putin, a trimis AVAS, prin compania JSC Russia
Unul dintre cei mai bogati oameni din lume, rusul Oleg Deripaska, a pus ochii pe Automobile Craiova.

Magnatul rus Oleg Deripaska (39 de ani), unul dintre apropiatii presedintelui Vladimir Putin, a trimis AVAS, prin compania JSC Russian Machines, o oferta neangajanta privind privatizarea Automobile Craiova. Russian Machines este proprietarul companiei GAZ, producatorul automobilelor Volga, si face parte din grupul Basic Element, detinut de Deripaska. Concernul mai detine producatorul de avioane Aviacor si compania de asigurari Ingosstrakh. GAZ este al doilea mare producator rus de automobile si al saptelea mare constructor de autovehicule utilitare la nivel mondial.

Potrivit ,,Forbes", averea lui Deripaska se cifreaza la 13,9 miliarde de dolari, in urcare de pe locul 62 pe 40 in topul celor mai bogati oameni de pe planeta.

Legaturi cu Ford si GM

In cursa pentru cumpararea uzinei de la Craiova s-au mai inscris gigantii americani General Motors si Ford. Desi depasit de Toyota in ceea ce priveste numarul de unitati vindute in primul trimestru al acestui an, rezultatele anuale mentin GM drept cel mai mare producator de automobile din lume, pozitie pe care o detine de 76 de ani. Ford Motor este al doilea mare producator american de masini. Ambele companii se confrunta cu probleme finan-ciare semnificative, raportind pierderi-record de miliarde de dolari. Presa internationala relata in 2006 posibile legaturi intre Deripaska si cei doi giganti americani. In octombrie 2006, magnatul rus a dezmintit insa zvonurile conform carora ar intentiona sa cumpere 10% din GM. In august anul trecut, Deripaska si-a exprimat intentia de a cumpara brandul de lux Jaguar de la marca Ford, daca americanii vor dori sa vinda. Ford a cumparat Jaguar in urma cu 18 ani, dupa o tranzactie de peste trei miliarde de dolari, dar nu a reusit sa aduca marca britanica pe profit. Oficialii GAZ au declarat la acea data ca grupul rus este interesat sa se extinda pe plan international, insa au subliniat ca principala tinta este mai degraba sectorul vehiculelor comerciale, si nu cel de lux.

Actionar la Strabag

In 2005, Deripaska a cumparat cea mai mare firma de constructii din Rusia, Razvitie, de la compatriotul Suleiman Kerimov.

Pe 25 aprilie 2007, Basic Element, grupul detinut de Deripaska, a cumparat, prin intermediul Rasperia Trading, 30% din compania austriaca Strabag SE, a sasea mare firma de constructii din Europa. Valoarea tranzactiei s-a cifrat la 1,05 miliarde de euro.

Avere pe mina lui Putin In 2000, Deripaska, impreuna cu cel mai bogat om din Rusia, Roman Abramovici, a creat firma Russian Alluminium. Patru ani mai tirziu, Deripaska si-a exprimat intentia de a cumpara 50% din actiunile detinute de Abramovici la producatorul de aluminiu, valoarea pachetului de actiuni fiind estimata la acea data la doua miliarde de dolari. Abramovici, care ocupa in prezent locul 16 in clasamentul magnatilor lumii, cu 18,7 miliarde de dolari, si-a lichidat activele pe care le detinea in Rusia, in urma unor conflicte cu justitia rusa si din cauza presiunilor administratiei de la Kremlin si s-a stabilit in Londra. In schimb, Deripaska, care a investit puternic in economia ruseasca, a ramas in tara de origine. Actiunile sale l-au ajutat in relatia cu Kremlinul, facindu-l sa fie privit drept omul cu cele mai bune conexiuni la Moscova. Pe 30 octombrie 2006, Putin si-a dat acordul privind fuziunea dintre Russian Alluminium si Sual Grup, creind astfel cel mai mare producator de aluminiu din lume, cu toate ca acest acord a dat nastere unui monopol. In urma acestei fuziuni, gigantul rus poate produce 3,7 milioane de tone de aluminiu pe an, depasind astfel rivalul american Alcoa.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.