Lotiunea pentru barbierit a cunoscut cea mai mare crestere din totalul pietei cosmeticelor de la noi.

Aftershave-ul a fost cea mai dinamica piata din ultimul an. „Piata de aftershave a cunoscut cel mai mare ritm de crestere dintre pietele pe care activeaza compania Coty, conform datelor MEMRB, aceasta fiind cu 16 procente mai ridicata in perioada ianuarie-februarie 2007 decit in aceeasi perioada a anului trecut", spune Viorel Ognean, General Manager Coty Romania, companie cu o cota de piata de 10% pe acest segment.

Potrivit specialistilor, anul 2006 a fost foarte interesant pentru piata cosmeticelor din Europa de Est. „Se pare ca efectul postaderare incepe sa apara. Consumatorul s-a educat. Mergem in directia corecta, sintem in tendinte", mai spune managerul de la Coty.

Alte cresteri

Potrivit celui mai recent raport de audit al MEMRB, deodorantele pentru barbati au crescut cu 11% in intervalul ianuarie-februarie 2007, fata de aceeasi perioada a anului trecut, intr-o piata de 38 de milioane de dolari. Si piata parfumurilor pentru barbati a inregistrat o crestere importanta, de 13%, cu toate ca valoarea pietei detine o pondere mica, de 5,5 milioane de dolari, din piata totala a cosmeticelor.

In schimb, deodorantele pentru femei au inregistrat o crestere mai mica decit cele pentru barbati, de 9%, desi valoarea pietei este semnificativ mai mare, de 44,7 milioane de dolari. Piata romaneasca de cosmetice este evaluata la peste 120 de milioane de dolari, fara a include segmentele de cadouri, geluri de dus si cosmetica decorativa.

Europa de Est

Anul 2006 a inregistrat cea mai mare crestere din ultimii cinci ani la vinzarile globale de cosmetice si produse pentru ingrijire, potrivit unui studiu recent al Euromonitor International. Europa de Est si America Latina sint pietele care au evoluat spectaculos, segmentul de parfumuri inregistrind o revenire-surpriza.

Astfel, valoarea vinzarilor la cosmetice si la produse pentru ingrijire in aceste regiuni a crescut cu 10,7%, comparativ cu o crestere de 3,2% in Europa de Vest si de doar 3% in America de Nord. De asemenea, piete-cheie din zona Asia-Pacific au crescut puternic, raportul de cercetare aratind ca vinzarile la astfel de produse in China au crescut anul trecut cu 10,8%. Per total, piata de gen a atins anul trecut un climax, cu o crestere de 5,5% la nivel global, 2006 devenind cel mai bun din ultimii cinci ani. Potrivit specialistilor Euromonitor, aceasta performanta a fost rezultatul tendintelor globale de crestere a puterii de cumparare si cresterii interesului consumatorului pentru sanatate si pentru aspect fizic. In acelasi timp, cresterea globala este generata si sustinuta de cresterea pietelor in dezvoltare.

Segmentul-surpriza Dintre toate tipurile de produse cosmetice, parfumurile au fost vedeta la vinzari in anul precedent. Astfel, acest sector a crescut semnificativ in 2006 cu 7%, ajungind la 30,7 miliarde de dolari, spune Euromonitor. Parfumurile au ajuns pe locul al treilea in topul vinzarilor globale, dupa produsele de ingrijire solara si ingrijire pentru copii. Cresterea vinzarilor de parfumuri a fost generata de pietele din America de Nord si din Europa de Vest, precum si de evolutia rapida a pietelor in dezvoltare, datorata in mare parte vinzarilor directe.