Dupa discutii repetate intre membrii Consiliului de Administratie al televiziunii publice, ieri a fost dat publicitatii raportul de activitate pe 2006.

Televiziunea publica a depus ieri la Parlament Raportul de activitate pe 2006, dupa ce acesta a fost aprobat de Consiliul de Administratie, cu sase voturi pro, trei contra si doua abtineri. Aprobarea s-a dat dupa multe discutii si negocieri, documentul fiind asteptat mai ales in contextul scandalurilor din televiziunea publica din ultimele luni.

George Pruteanu, membru in Consiliul de Administratie TVR, a declarat pentru NewsIn ca membrii CA au adaugat 20 de pagini continind critici la adresa deciziilor luate de presedintele institutiei, Tudor Giurgiu.

Restante cu drepturile de autor

Concluzia financiara a raportului: in 2006, TVR a iesit cu 17,1 milioane de lei pe minus. Veniturile s-au ridicat la 504,9 milioane de lei, in timp ce cheltuielile au totalizat 522 de milioane. 60% din bani au venit din taxa radio-tv, 15% din publicitate, iar restul din alocatiile de la buget. In ceea ce priveste cheltuielile, 33,8%, adica aproximativ 176 de milioane de lei, au constituit cheltuieli cu personalul.

In 2005, raportul arata un profit contabil de 32,3 milioane de lei, dupa ce au avut venituri de 447,3 milioane de lei si cheltuieli de 415 milioane de lei. Oficialii TVR explica rezultatul pe minus din 2006 prin platile suplimentare care au intervenit anul trecut: 11,5 milioane - contributia pentru CNC, 14 milioane - plata la zi si restantele pentru drepturile de autor la organismele de gestiune colective si 47 de milioane - cheltuielile nedeductibile cu TVA.

George Pruteanu a gasit insa si alte cauze ale pierderilor: „Am descoperit o multime de emisiuni scumpe si fara succes. De-acum, toate cheltuielile mai mari vor fi discutate in Consiliul de Administratie".

Parlamentarii vor cifre

Rapoartele de activitate ale TVR au o istorie controversata. Fostul presedinte-director general al TVR Valentin Nicolau a fost demis in 2005, in urma respingerii rapoartelor pe anii 2003 si 2004 de catre comisiile parlamentare de specialitate. De asemenea, desi raportul pe 2005 a reusit sa treaca de aceste comisii, el nu a ajuns inca in plenul Parlamentului. „In sedinta Consiliului de Administratie de miercuri, sase membri au hotarit sa ii acorde vot de neincredere presedintelui Tudor Giurgiu. Acest vot are doar efect moral, nu poate sa afecteze raportul", a mai declarat George Pruteanu.

„Daca in plen s-ar vota picarea acestui raport, s-ar decide, in consecinta, schimbarea conducerii TVR, dar nu se doreste acest lucru", declara recent deputatul PNL Raluca Turcan in emisiunea „Televiziunea publica, a cui e?", de pe Realitatea TV. Tot atunci, presedintele Comisiei de cultura din Camera Deputatilor, Catalin Micula, afirma ca „raportul a fost negociat politic pina acum", iar Comisia de cultura nu mai vrea „un incomensurabil sir de povesti", ci se asteapta la grafice si cifre.

Giurgiu: altii pierd mai mult Presedintele-director al TVR, Tudor Giurgiu, sustine ca situatia nu este dezastruoasa. „Principala sursa de finantare, taxa tv, are acelasi nivel, iar preturile cresc constant. Spun inca o data ca situatia financiara a TVR nu este in nici un caz disperata, asa cum au incercat unii sa o prezinte, pierderile sint nesemnificative in comparatie cu alte televiziuni publice europene aflate de multi ani pe pierdere, cum ar fi cele din Spania, Portugalia, Franta sau Norvegia", explica Tudor Giurgiu.

Raport de activitate TVR_2006_fara anexa 9.pdf

Raport de activitate TVR_2006_Anexa 9_studiu audienta.ppt