Plecarea romanilor la munca in strainatate a crescut spectaculos vinzarile de timplarie termoizolanta in 2006.

Cererea pentru timplarie termoizolanta in Romania a crescut in medie cu 30% in 2006 fata de anul anterior. Marin Crutescu, presedintele Patronatului de Timplarie Termoizolanta din Romania, citat de NewsIn, spune ca aceasta crestere a fost influentata in special de zona Moldovei, unde s-au construit si s-au renovat cele mai multe case si unde vinzarile au fost mai mari cu 50%. Multi romani isi schimba vechea timplarie cu termopan deoarece acesta din urma asigura o protectie fonica si termica superioara, in functie de dimensiunea ferestrelor.

Stejar din PVC

Pretul nu mai este principalul criteriu pentru cei care opteaza pentru o astfel de investitie. Jumatate dintre romanii care si-au montat termopan in 2006 au ales ca timplaria sa fie colorata, in special in nuanta de „stejar auriu", chiar daca este cu 25-35% mai scumpa. Potrivit specialistilor in timplarie, cererea pentru nuantele „stejar auriu" si „stejar natur" este in crestere, desi pretul pe metru patrat este mai mare cu pina la o treime fata de timplaria alba, a mai spus Crutescu. In ceea ce priveste tipul de material preferat, circa 70% dintre romanii care si-au montat timplarie termoizolanta au ales PVC-ul, deoarece asigura o protectie termica si fonica superioara la un pret accesibil. Timplaria din aluminiu a fost preferata de 27% dintre clienti, in special de dezvoltatorii de ansambluri rezidentiale, birouri, banci si hoteluri. Potrivit lui Crutescu, procentul celor care aleg sa-si monteze timplarie din lemn este mic, de aproximativ 3%, una dintre posibilele cauze fiind pretul de 400 de euro pe metru patrat.