Ca la Teatrul de Opereta problema e recunoscuta se vede si din structura catorva momente din recent lansatul "Broadway-Bucuresti": avantajul partiturilor din muzicaluri ca "South Pacific" sau "Show Boat" nu e c-ar fi foarte cunoscute (in Romania, cel putin, nu sunt deloc), ci ca se apropie destul de mult de stilul operetelor.
Inaugurand scena refacuta, dupa incendiu, a Operetei, unde va ramane pana la construirea unui sediu propriu, pe locul actualei Sali Omnia, "Broadway-Bucuresti" e un spectacol-colaj, cuprinzand 14 scene din muzicaluri celebre, regizate de sapte nume ale scenei romanesti (Alexandru Tocilescu, Beatrice Rancea, Radu-Alexandru Nica, Radu Afrim, Razvan Dinca, Ion Caramitru si Cornel Todea), in coregrafia lui Florin Fieroiu, Razvan Mazilu, Mihai Babuska, Beatrice Rancea, Sergiu Anghel si Carmen Cotofana, costumele Doinei Levintza si sub conducerea muzicala a lui Gary Dilworth (SUA). Unele momente sunt celebre: "Maria, Maria" si "I Feel Pretty" ("West Side Story"), "Cell Block Tango" combinat cu "Razzle Dazzle" si "They Both Reached for the Gun", "medley" din "Chicago", "If I Were a Rich Man" din "Scripcarul pe acoperis"; altele, mai putin. (Ca veni vorba, "medley" - "explicatia" insotind unele momente muzicale - reprezinta un colaj din bucati vocale preexistente, cantate impreuna sau intersectandu-se.) Asa cum era de asteptat, diferentele nu de varsta, ci estetice ale regizorilor fac din "Broadway..." un spectacol foarte (excesiv de) eclectic, din care reusite s-au dovedit cele avand drept "protagonisti" artisti invitati: in "Wilkomen" (din "Cabaret", regia Alexandru Tocilescu), unul din putinele momente bine construite dramatic si in genul muzicalului, Razvan Mazilu e suprinzator (canta, danseaza si joaca), provocator, incitant, remarcabila fiind si scena "veselelor asasine" din "Chicago" (regia Beatrice Rancea), cu actrita Oana Rusu si celebra Loredana in prim-plan. In rest, faptul ca textul (si asa in engleza) pierdea teren, in cele mai multe din cazuri, in fata muzicii, fragmentarea excesiva si lipsa de pregatire dramatica a interpretilor si dansatorilor a dat o impresie de improvizatie romaneasca acestei incursiuni in atragatoarea specie a muzicalului.
Se pare ca un accident tehnic (un membru al personalului de scena a cazut, ranindu-se) a facut ca premiera acestui spectacol sa intarzie cu o jumatate de ora (ceea ce, combinat cu o pauza de 25 de minute, m-a facut sa pierd ultimele momente); alte accidente, de sonorizare, au intervenit de-a lungul intregului spectacol, pe de o parte din cauza introducerii unui sistem de amplificare cu totul nou pentru Opereta (pe care tehnicul nu o stapanea foarte bine, motiv pentru care periodic se auzeau in sala indicatiile regizorului de culise, lavalierele se intrerupeau etc.), pe de alta parte din pricina ambitusului vocal diferit al interpretilor (iarasi, problema formatiei muzicale: o voce de opera, pe o sala de 250 de locuri, nu are nevoie de amplificare pe fragmentele cantate). Costurile montarii s-au ridicat la 100.000 de euro, fiind realizata cu sprijinul Centrului Cultural American la Bucuresti.
Despre autor:
Sursa: Ziua
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Femeia care rescrie felul în care copiii învață să vorbească
Sursa: start-up.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 29 aprilie - 5 mai
Sursa: garbo.ro
-
UniCredit va oferi carduri adaptate pentru nevăzători
Sursa: futurebanking.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 26 aprilie 2024?
Sursa: kudika.ro
-
Ce măsuri au luat cele mai importante zone turistice din Italia pentru a...
Sursa: wall-street.ro