„Gazeta Sporturilor" in miniatura a adus marele premiu celor de la Headvertising in cadrul festivalului de publicitate Effie.

Serban Alexandrescu a urcat de patru ori
pe podiumul de la Effie. Publicitatea s-a masurat ieri-seara in cifre de vinzari, iar „Gazeta Sporturilor" a atins eficienta publicitara cea mai mare, tradusa printr-un Grand Effie adjudecat de agentia Headvertising. Trei de aur pentru Leo si GMP

Agentia Headvertising a mai bifat doua Gold Effie, la categoria Financial Services, pentru campania cu piticii „bancari" ai brandului HVB Tiriac Bank, respectiv pentru aceeasi campanie „miniaturala" a „Gazetei Sporturilor", de data aceasta insa la categoria Media&Entertainment. Echipa lui Serban Alexandrescu si-a mai trecut in palmares un Bronze Effie cu intrebarea „Tu cit esti de Dolce?". „Nu ma simt jenat de monopolul Romtelecom (n.r. - Dolce este un brand al companiei nationale de telecomunicatii)", a spus Alexandrescu cu trofeul deasupra capului.

Numai aur

La inaltime au fost si cei de la Leo Burnett&Target, chiar daca nu au mai reusit sa-si egaleze performanta de anul trecut cind au inhatat marele premiu alaturi de Bergenbier pentru „Prietenii stiu de ce". Berea le-a adus insa doua din cele trei Gold Effie, „Jackie Chan-ul autohton" in lupta cu caramizile si pentru barbatii din Teleenciclopedia, ambele la categoria Alcoholic Beverages, o premiera in cadrul premiilor Effie. Celalalt pentru supermamele de la Tide. Campaniile Gabriel Rosia Montana (la categoria Image, Social, Nonprofit), „Puiul gatit nu face rau" pentru UCPR (la categoria Others) si „Invazia prosoapelor" pentru Coccolino (la categoria Promotions FMCG Non Food) au adus GMP-ul pe prima treapta a podiumului de la Effie.

Guerrilla cistiga fara tv

Campania antimita inscrisa de Propaganda pentru Radio Guerrilla, „Tu ce pret ai?", a cistigat, de asemenea, un Gold Effie la sectiunea Promotions Non FMCG Services, chiar daca nu si-a sprijinit comunicarea si pe aparitii tv. Graffiti BBDO, Next Advertising si CAP, Engines Servicii de Comunicare si Cohn&Jansen / Ashley&Holmes completeaza lista de aur din acest an a premiilor Effie. Din lista de „auriti" au lipsit eternii rivali ai agentiei Leo Burnett&Target, McCann Erickson, care s-au multumit cu trei Silver Effie (pentru Löwenbräu, Foton si Sprite) si un Bronze Effie pentru campania de eliminare a stelutelor din ofertele Vodafone, inscrisa la categoria Promotions Non-FMCG Services.

Promotiile si bauturile, cele mai prezente

Numarul total de concurenti inscrisi in acest an la Effie a fost de 26, cu 71 de campanii. Din totalul de 18 categorii prezente, Promotions FMCG, Promotions non-FMCG si Alcoholic Beverages au fost cele mai asaltate. Spre deosebire de 2006, au mai fost introduse trei sectiuni: Pharmaceuticals, David vs Goliath si Renaissance.