Multinationalele au adus in Romania obiceiul ca vinerea angajatii sa vina la birou in blugi si tricou. In fiecare dimineata, Elena intarzie cel putin 15 minute la serviciu. Nu ca s-ar trezi prea tarziu sau ca ar avea probleme cu traficul. Pur s

Multinationalele au adus in Romania obiceiul ca vinerea angajatii sa vina la birou in blugi si tricou.

In fiecare dimineata, Elena intarzie cel putin 15 minute la serviciu. Nu ca s-ar trezi prea tarziu sau ca ar avea probleme cu traficul. Pur si simplu nu se poate hotari cu ce sa se imbrace. A incercat sa-si aleaga hainele seara, insa dimineata oglinda ii spune altceva. Cu problema Elenei se confrunta milioane de angajati din intreaga lume, femei sau barbati. Astfel de griji le lipsesc numai celor carora politica firmei le impune purtarea unei uniforme. Restul sunt potentialii clienti ai consilierilor vestimentari, pentru ca exista o adevarata armata de specialisti care iti spun ce sa porti sau nu, cand, unde, cum.

REGULI. Exista cateva reguli universale, ca, de exemplu, in cazul interviului de angajare, cand purtarea unui costum sobru este recomdata de toata lumea pentru toata lumea datorita impresiei de seriozitate pe care de obicei o da intervievatorului. De asemenea, respectarea codului vestimentar al companiei face parte din atributiile nescrise ale postului. Dintre toate intalnirile profesionale, interviul de angajare este cea mai potrivita ocazie de a purta tinute formale.

CASUAL. Problema cea mai mare o au persoanele care lucreaza in firme in care se permite o tinuta "casual". Dawn Rosenberg McKay, profesionista in domeniul de career planning, vorbeste de cateva reguli care trebuie respectate indiferent de ce imbracam la serviciu: hainele trebuie sa fie curate si calcate; incaltamintea trebuie sa fie periata; machiajul nu trebuie sa fie prea strident; unghiile trebuie sa fie curate; exista o limita fragila intre imbracamintea "casual" si cea neglijenta.
Desi de cele mai multe ori e nedrept, tine de natura umana sa judeci persoanele dupa felul in care sunt imbracate, afirma McKay. "O persoana in blugi poate fi la fel de competenta si de inteligenta ca una in costum, apreciem indivizii in functie de infatisare. Asta nu inseamna ca pentru o prezentare, de exemplu, iti poti pune un costum impecabil si gata! Un interviu de succes are mai multe ingrediente: competenta, pregatire, dar si infatisare", spune Dawn Rosenberg McKay.

Costume refolosibile


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.