De azi, The Money Channel are o noua grila de programe. Despre aceasta si ce a fost in spatele acestor decizii povesteste Daniel Apostol, director de dezvoltare al televiziunii.

De ce ati schimbat grila?

Ne apropiem de implinirea unui an de la lansare si trecem intr-o alta etapa de dezvoltare, din toate punctele de vedere. Anul trecut am creat o noua nisa in piata televiziunilor. Timp de un an ne-am jucat in piata asta, am vazut daca ce am propus pietei a fost corect si unde trebuie sa avem reglaje, iar acum intram intr-o etapa de consolidare a produsului.

Ce nu a mers in vechea grila?

Din punctul de vedere al realizarilor, al veniturilor si costurilor editoriale, al logisticii sintem in grafic. Insa am avut o reactie de la public care este generatorul acestei schimbari. Ne-am concentrat atentia la inceput pe un public foarte restrins: patroni, manageri, reprezentanti ai autoritatilor economice. De asemenea, am fost identificati ca o televiziune care vorbeste foarte mult despre piata de capital. Asta si pentru ca ne-am asumat o misiune pe care am decla-rat-o public -misiunea de a dezvolta piata de capital. Este o misiune pe care ne-o asumam in continuare, dar nu putem sa ii dam la o parte pe toti ceilalti potentiali telespectatori ai nostri care sint interesati realmente de ce fac cu banii lor. Si de aceea marea schimbare de la The Money Channel, incepind cu noua grila, este ca largim unghiul de public-tinta.

Care va fi ponderea dintre produsele orientate catre consum si cele catre business?

As spune jumatate-jumatate, din perspectiva acoperirii in termeni de timp a celor doua segmente. De exemplu, noua grila are doua zone mari de orientare: working hours, intre orele 7.00 - 8.00 pina in jurul orei 16.00, in care dam informatii ce au imediata legatura cu evenimentele pietelor, inclusiv pietele financiare, burse, banci, curs valutar - stiri despre ce se intimpla acum si care pot influenta deciziile investitorilor. Dupa ora 16.00, teoretic, se relaxeaza cumva ritmul de lucru, desi si dupa aceasta ora exista o apetenta pentru informatii economice. Atunci mergem mult pe finante personale. Introducem chiar o emisiune cu titlul acesta, despre cum ne gestionam, ca indivizi, bugetul.

De asemenea, avem doua emisiuni noi care fac sinteza economica by large: „Around the clock" - la ora 16.00 si la ora 20.00. Sint doua jurnale de informatii economice, plecind din macroeconomie pina in microeconomie, la buget personal; acele informatii care arata ce a fost important in ziua respectiva. Si „Market Briefing", emisiune unica in piata care analizeaza mediul concurential - cum se descurca companiile, cum evolueaza pe piete -, o mutam in prime time de la ora 19.00 la ora 20.00. Seara introducem un nou element in grila, un talk-show cu Radu Soviani, „The Money Show", avind pretentia ca va fi un talk-show diferit de ce se intimpla acum. Majoritatea televiziunilor au talk-show-uri pe teme mai ales politice. Noi vrem sa le dam oamenilor si o alta perspectiva. Cea mai importanta stire a zilei, ca este economica sau politica, vrem sa o traducem in termeni economici, de interes personal. O alta emisiune care merge catre un public mai larg, interesat si de mondenitate, o sa vorbeasca despre vedetele banilor, despre oamenii care au cistigat bani si felul in care ii cheltuiesc. Va fi dupa talk-show-ul de seara.

Ce se va scoate?

As spune mai degraba ca se transforma. As mai mentiona doua puncte de forta care, prin aparitia lor, produc schimbari. De exemplu, emisiunea „Business Class", care este un dialog cu un om de afaceri, se muta de la prinz mai spre seara, pentru ca la ora 12.30 introducem emisiunea „Buna ziua Europa", facuta de Sorin Marinescu. El va arata ce este important in piata europeana. Seara avem replica americana a „Buna ziua Europa", numita „Buna ziua America", in care Marinescu se uita in piata americana. Un alt element de forta este ca nu vom face rabat de la nevoia de actualitate, astfel ca vom dezvolta programe de stiri inclusiv simbata si duminica.

Cum v-ati reorganizat la nivel intern?

Noua etapa a presupus in cazul The Money Channel o regindire a structurii interne editoriale. Am identificat nevoia de a avea un director de dezvoltare, astfel ca eu am parasit postul de redactor sef pentru a fi director de dezvoltare iar Sorin Freciu este noul redactor sef. De asemenea, Radu Soviani conduce o echipa de stiri mai bine organizata si mai numeroasa.