Berea la PET a inregistrat cea mai mare crestere, ajungind sa detina circa jumatate din vinzarile volumice de pe piata berii.

Berea la PET a inregistrat in 2006 o cota volumica de piata de 41,2%, potrivit datelor companiei de cercetare ACNielsen si vinzari de aproape 6.800 de hectolitri, estimate de compania Heineken Romania. La nivelul anului 2002, berea la plastic detinea o cota de doar 7,1% din piata, consemnind vinzari de doar 1.020 hl. Cresterea acestui segment a fost insotita de o scadere accentuata a vinzarilor de bere la sticla. Cota de piata, in acest caz, a scazut cu 24 de puncte procentuale, de la 71,5%, in 2002, la 47,5% in 2006. La fel s-a intimplat si cu berea la butoi, unde scaderea a fost de la 15,4% din piata la doar 3,5%. O usoara crestere se observa pe segmentul de bere la cutie, care a avut, anul trecut, 7,8% din piata, de la 6,1%, in 2002. Cresterile de cota de piata pe segmentul de bere la PET si la cutie se regasesc si in obiceiurile de consum ale romanilor. Astfel, potrivit datelor ACNielsen, 67% din berea consumata anul trecut a fost cumparata din magazine pentru a fi, evident, consumata acasa. Doar 33% a fost consumul pe segmentul HoReCa-hoteluri, restaurante, cafenele.

In 2006 am fost mai insetati

In 2006, piata romaneasca a berii a inregistrat cea mai mare crestere din ultimii patru ani, de 17%, iar consumul anual a crescut de la 52 litri per capita in 2002 la 77 de litri in 2006, potrivit estimarilor Heineken Romania, liderul pietei de bere, cu 26,7% cota de piata, potrivit datelor furnizate de companie. „Aceasta crestere extraordinara este, in primul rind, rezultatul unei veri calduroase, al cresterii venitului net, al noilor produse introduse pe piata si al advertisingului intensiv", spune Edwin Botterman, presedinte Heineken Romania. Expertii estimeaza ca in 2007 piata de bere va avea o dezvoltare mai redusa, intre 7 si 10%.