Unilever a decis sa-si mute productia de margarina din Bulgaria in fabrica sa din Romania. Relocarea inseamna angajarea in tara noastra a 430 de persoane.

Producatorul mondial de bunuri de larg consum Unilever a relocat productia brandului Kaliakra (margarina) din fabrica de la Dobrici, Bulgaria, in cea din Ploiesti, unde produce deja marcile Delma si Rama, informeaza compania. Aceasta, desi Kaliakra este o marca ce se comercializeaza exclusiv pe piata de la sud de Dunare. Decizia face parte din strategia multinationalei de a-si concentra productia in locatii strategice. De altfel, procesul a inceput inca de anul trecut, cind productia companiei realizata in Tirgu-Mures si Bucuresti s-a mutat in centrul de la Ploiesti, in urma unei investitii de aproximativ 4 milioane de euro. „Platforma industriala de la Ploiesti este una dintre cele mai avansate facilitati de productie ale Unilever. Fabrica foloseste procese tehnologice de ultima generatie care indeplinesc cerintele unui business in evolutie si permit companiei sa creasca eficienta serviciilor. Decizia de a reloca productia brandului Kaliakra la Ploiesti a fost luata pentru a consolida pozitia companiei ca lider de piata in una dintre cele mai dinamice regiuni din Europa", ne-au declarat oficialii companiei, potrivit carora relocarea nu a avut drept scop reducerea costurilor, ci pentru a eficientiza portofoliul de branduri din regiunea coordonata de la Bucuresti, adica Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia si Republica Moldova.

100 de bulgari intra in somaj

Mutarea productiei de la Dobrici la Ploiesti a Unilever va presupune concedierea a 70 de angajati si 30 de colaboratori bulgari. In schimb, in Romania, Unilever este in plin proces de recrutare. Per total, in unitatea de la Ploiesti vor lucra 430 de angajati noi. In ceea ce priveste investitiile in produs, conducerea Unilever a afirmat ca nu se vor opri. „Echipa de marketing si vinzari a Unilever Bulgaria se va asigura ca produsele noastre vor continua sa fie disponibile pentru partenerii nostri si pentru consumatori", a declarat Alexandra Gatej, presedinte al Unilever pentru Europa Centrala si de Sud.

Unilever activeaza in circa 20 de segmente ale pietei bunurilor de larg consum, cele mai cunoscute branduri fiind Knorr, Dove si Dero.