„MONEY EXPRESS", noul saptaminal de business al grupului Realitatea-Catavencu, va fi lansat la jumatatea lui aprilie. Mona Dirtu, redactorul-sef al revistei, a povestit pentru „Cotidianul" despre atuurile noii publicatii.

Cui se adreseaza noua publicatie?

„MONEY EXPRESS" are un core target format din oameni de business, fie ei antreprenori sau manageri. Pariul e ca pe termen lung sa creasca si numarul cititorilor care, desi nu iau decizii de business, si-ar dori sa inteleaga cum se fac, de fapt, afacerile. ,,MONEY EXPRESS’’ nu le va crea acestora din urma asa-numitul „complex al amatorului" - publicatiile de business isi indeparteaza adesea cititorii folosind termeni pe care nu-i explica, insirind cifre pe care nu le pun in context sau explicind prea putin consecintele intimplarilor pe care le descriu. Afacerile sint o zona mai vie si uneori chiar mai dramatica decit politica, iar noi vrem sa povestim businessul asa cum nimeni n-o face in presa din Romania. Daca iti arunci ochii pe o revista straina si citesti despre Steve Jobs, fondatorul Apple, exista mari sanse sa ajungi pina la sfirsitul articolului - si asta se intimpla in ciuda faptului ca n-ai nici actiuni Apple, nici computer Macintosh si nici macar un iPod. De ce? Pentru ca ceea ce citesti e interesant, pentru ca autorul textului vorbeste pe intelesul tau si, mai ales, pentru ca articolul iti da o alta perspectiva asupra businessului.

Care sint atuurile prin care credeti ca o sa va diferentiati de concurenta?

Ne vom diferentia de competitori prin citeva trasaturi esentiale. Vom scrie, in primul rind, despre oameni. E vorba despre oamenii de afaceri validati de piata, care au construit afaceri relevante. Daca ar fi sa-i definim in termeni de avere, ar fi vorba despre milionari in euro, multimilionari si miliardari - pentru ca numarul acestora din urma va creste, fara indoiala. De ce tocmai despre ei? Pentru ca ei iau deciziile, ei dicteaza viitorul, indiferent de domeniul in care opereaza. Vom scrie, in al doilea rind, despre viitor - adica vom face, bazindu-ne pe competentele oamenilor de afaceri si ale expertilor, previziuni. Exista oameni care reusesc sa fie cu cinci minute mai destepti decit competitorii lor; de aceea si fac profituri mai mari, pentru ca au invatat sa gindeasca pe termen lung. Vom scrie, in al treilea rind, despre ceea ce se intimpla in jurul Romaniei, in principal in zona central si est-europeana. E rau ca am intrat in UE atit de tirziu, dar avem avantajul ca ne putem raporta la victoriile si esecurile businessurilor din aceste tari, in termeni de integrare europeana. Nu mai vorbesc despre faptul ca sint afaceri romanesti care joaca deja pe teritoriu est-european, dupa cum exista si afaceri din tarile invecinate care fac bani buni in Romania.

Ce sectiuni cuprinde revista?

Piesa centrala va fi, evident, cover-story-ul; vom avea si o sectiune consistenta de analize, prognoze si profiluri de oameni de afaceri. Vom dedica mult spatiu afacerilor central si est-europene, iar afacerile internationale le vom acoperi printr-un parteneriat exclusiv cu „Newsweek". Fireste, vom avea in fiecare numar si sectiuni de tehnologie, de media si de arts&life. Revista va publica si comentarii pe teme de business si de politica, iar pe linga comentatorii romani vom avea si doua nume mari. In primul rind e vorba de Mario Vargas Llosa, ale carui comentarii le vom publica in exclusivitate in Romania, si in al doilea rind de Fareed Zakaria, unul dintre cei mai influenti comentatori americani - revista ,,Esquire’’ il numea pe Zakaria „unul dintre cei mai influenti 21 de oameni ai secolului 21". Ce inseamna toate astea? Inseamna ca „MONEY EXPRESS" va fi o revista completa.