Automobile Bavaria va prezenta simbata si duminica lansarea gamei de modele 2007 pentru Seria 1, Seria 3 Cabrio, Seria 5 si X5.

Importatorul general al marcii BMW in Romania, Automobile Bavaria, va gazdui in acest weekend in showroom-ul de la Baneasa un eveniment de prezentare a modelelor restilizate pentru acest an. Evenimentul va include si sesiune de drive-teste pe pista aeroportului. Programul pentru cele doua zile incepe la ora 10.00 si se termina la ora 18.00.

Cel mai mic model BMW, noul Seria 1, reprezinta o noua etapa care, prin cele 200.000 de unitati vindute de la lansare la nivel mondial, a readus marca germana in segmentul compact. In ceea ce priveste designul exterior, au fost modificate farurile, prizele de aer, proiectoarele de ceata, stopurile si spoilerul spate. Interiorul a fost remodelat si se prezinta cu mai multe spatii de depozitare. Gama de motorizari pentru cel mai mic BMW cuprinde patru motoare pe benzina, de la 115 la 265 de cai-putere, si doua pe motorina, de 122, respectiv 163 de cai-putere. O alta lansare este asteptata in Romania pentru varianta cu trei usi, interpretare sportiva a clasei compacte si care ofera in premiera posibilitatea de a alege intre o bancheta cu trei locuri sau doua scaune individuale in spate. Concurentii pentru Seria 1 sint modelele premium Audi A3 sau Volvo C30.

Decapotabil in 22 de secunde

Forma caracteristica a grilei radiatorului, linia farurilor si curba puternica a capotei identifica pe loc Seria 3 Cabrio ca facind parte din categoria cabrioletelor sportive. Modelul poate fi echipat cu hardtop care se retracteaza in 22 de secunde. Motorizarea disponibila include propulsorul pe benzina in sase cilindri cu Twin Turbo, ca si alte doua motoare in sase cilindri, unul pe motorina, celalalt pe benzina.

Cel mai bine vindut BMW pe pietele externe, Seria 3 dispune de cinci propulsoare pe benzina, dintre care trei de 2 litri (129-173 CP), unul de 2,5 litri si 218 CP si virful de 3 litri si 258 CP. Pentru diesel, sint disponibile propulsoarele 318d, 320d si 330d, ale caror puteri variaza de la 122 la 231 de cai-putere. Seria 3 intra in competitie cu Audi A4, Mercedes C-Klasse, Volvo S60, Lexus IS sau cu Jaguar X-Type.

Variatie in clasa medie superioara

Dupa noul concept de Ądinamica eficienta", BMW a accentuat caracterul dinamic si consumul mai redus de carburant pentru masina de clasa medie Seria 5, atit in varianta berlina, cit si touring, denumirea bavarezilor pentru break. Gama de motorizari disponibile include mai mult de zece variante de propulsoare atit diesel, cit si pe benzina. Virful de motorizare, care poarta indicativul M, este un motor V10 de 5 litri si 507 CP. Deocamdata, cea mai puternica motorizare pe segmentul clasei medii superioare apartine Mercedes, cu E63 AMG, care dezvolta 612 CP.

Concurenta pe off-road

Inventatorul conceptului Sports Activity Vehicle (SAV) prezinta noul BMW X5, concurentul direct al lui Mercedes ML, Volkswagen Touareg sau Porsche Cayenne. Modelul este echipat cu sistemul xDrive, denumirea BMW pentru tractiunea integrala. Acest sistem foloseste senzorii sistemului Dynamic Stability Control pentru a detecta indiciile de instabilitate si reactioneaza pe loc, in functie de situatie. Puterea motorului este distribuita intr-un mod variabil, pe fiecare punte: cea cu tractiunea cea mai buna va primi cea mai multa putere, asigurind astfel o aderenta mai buna. Variantele de motorizare includ propulsorul 4.8i V8, de 360 CP, un alt V8 de 4,4 litri si 320 CP, motorul pe benzina de 3 litri in 6 cilindri in linie, care genereaza 231 CP, si cel diesel de 3 litri si 6 cilindri de 218 CP.

Profitul creste cu 25% BMW a consemnat un profit, inainte de impozitarea-record in 2006, de 4,124 miliarde de euro, cu 25% peste rezultatul aferent anului 2005, pe fondul cererii ridicate pentru automobilele Seriei 3. Veniturile grupului, care detine marcile BMW, Mini si Rolls-Royce, au urcat cu 5%, la 48,9 miliarde de euro, in conditiile unei cresteri de 17% a vinzarilor automobilelor Seria 3, la peste 500.000 de unitati. Profitul operational include si cele 372 de milioane de euro obtinuti in urma vinzarii de titluri ale producatorului de motoare pentru aeronave Rolls-Royce. Cistigul net a avansat anul trecut cu 28%, la nivelul-record de 2,874 miliarde de euro.