NBC Universal si Fox isi fac portal video, pe care vor urca filmele si serialele lor, printre distribuitori aflindu-se Yahoo!, AOL, MSN si MySpace.

Doua retele americane de televiziune isi vor pune la bataie, in comun, serialele lor pe un singur portal online, intr-o incercare de a contracara amenintarea site-urilor pe care utilizatorii „urca" filme, precum YouTube.

NBC Universal si Fox vor pune pe noul site (pe care se estimeaza deja publicitate masiva) seriale extrem de populare, precum „24", „House" sau „Heroes", precum si filme de top. Initiativa este menita sa ofere companiilor un control mai mare asupra accesarii pe Internet a continutului pentru care au drepturi de autor.

Viacom, spre exemplu, a demarat impotriva YouTube un proces pentru incalcarea drepturilor de autor si in care cere despagubiri ce se ridica la un miliard de dolari. Viacom, care detine MTV si Nickelodeon, spune ca YouTube foloseste continutul sau ilegal. Compania sustine, de asemenea, ca circa 160.000 de clipuri ale programelor sale au fost incarcate pe site-ul YouTube, fiind vizionate de peste 1,5 miliarde de ori. Google, care detine YouTube, spune ca este increzatoare ca drepturile de autor au fost respectate.

YouTube nu va fi prea afectat

Expertii considera ca alte retele tv ar putea adera la alianta de distributie, care va oferi filme din topul vinzarilor, precum „Borat" sau „The Devil Wears Prada", ca si nenumarate seriale tv. Acestea vor fi distribuite prin retelele Yahoo!, AOL, MSN si MySpace.

News Corporation, proprietarul retelei Fox TV si al studioului de film 20th Century Fox, a precizat ca proiectul va duce experienta video pe Internet la un nivel cu totul nou.

„La lansare vom avea acces la aproximativ toti utilizatorii de Internet din Statele Unite. Pentru prima oara, consumatorii vor primi ceea ce doresc - continut video profesionist, livrat la domiciliu", a declarat Peter Chernin, CEO al News Corporation.

Viacom a precizat ca initiativa proprietarilor de continut video de a-si proteja drepturile de autor este bine venita.

Analistii spun ca este improbabil ca YouTube sa fie lovit prea tare de initiativa, pentru ca utilizatorii sai apreciaza experienta de interactiune sociala pe care o ofera site-ul la fel de mult cit continutul video pus la dispozitie de acesta.

Lasati reclamele sa vina la noul site Partenerii care au initiat proiectul au vorbit chiar si cu Google cu privire la aderarea la reteaua de distributie. Printre companiile care intentioneaza sa cumpere publicitate pe viitorul site se numara Cadbury Schweppes, Cisco, Esurance, Intel Corporation, General Motors si Royal Caribbean.