Presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), Marian Zlotea, a declarat ieri, intr-o conferinta de presa ca s-au purtat discutii in acest sens cu reprezentanti ai bancilor. El a precizat ca verificarile inspectorilor ANPC vor viza, in special, modul de informare a consumatorilor cu privire la dobanzi, comisioane, penalizari si conditii de reziliere a contactelor. Zlotea a explicat ca nu i se pare corect ca persoanele care incheie contracte de credit sa nu fie corect informate si sa se ajunga in cazuri in care penalizarile sunt mai mari decat suma lunara datorata. Presedintele ANPC mai spus ca a discutat cu reprezentanti ai bancilor despre faptul ca peste 1,5 milioane de romani erau inregistrati ca "restantieri" la Biroul de credit, unii dintre ei cu sume foarte mici. "Noi consideram ca atata timp cat ai o datorie de zece lei si ai platit-o, este nedrept sa ramai in baza de date, ca rau-platnic, inca doi sau trei ani, mai ales ca datoria nu a fost facuta intentionat", a precizat Zlotea.
Norme de informare transparenta
Marian Zlotea declara, in februarie, ca ANPC va introduce "Norma privind unele masuri de informare a consumatorilor persoane fizice de catre operatorii economici prestatori, in cadrul contractelor preformulate folosite de catre acestia". Astfel, ANPC a impus operatorilor economici includerea in contracte a unor prevederi clare privind momentul inceperii si cel al incetarii contractului, cu posibilitatea denuntarii unilaterale, cu un preaviz de 30 de zile, fara taxe suplimentare. O alta clauza contractuala pe care ANPC o va verifica se refera la modalitatea de plata a serviciilor furnizate, cu mentionarea in mod clar si neechivoc a preturilor si tarifelor ce trebuie achitate de catre consumatori. Operatorii economici vor mai trebui sa treaca in contract informatii despre perioada de garantie, despre taxe, dobanzi, comisioane, garantii, penalitati, despagubiri, despre conditiile de acordare a creditului, conditiile de depozit, de leasing, de asigurare (dupa caz), despre modul de prestare a serviciului, precum si despre conditiile de despagubire a consumatorilor in cazul in care acestia au suferit pagube din culpa agentului economic. Contractele trebuie sa acorde consumatorului posibilitatea de a opta pentru a plati abonamentul sau alte sume solicitate in avans de catre operatorul economic, precum si obligativitatea acestuia de a solicita acordul consumatorilor in cazul in care datele personale sunt cedate catre terti.
Despre autor:
Sursa: Ziua
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Femeia care rescrie felul în care copiii învață să vorbească
Sursa: start-up.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 29 aprilie - 5 mai
Sursa: garbo.ro
-
Revolut are în vedere o creștere cu 40% a angajaților
Sursa: futurebanking.ro
-
She's Next: femeile adună mai ușor oameni în jurul lor. Cum pot...
Sursa: kudika.ro
-
Care e povestea Daciei „aprobate” de Putin ce are și o versiune electrică
Sursa: wall-street.ro