Ieri a aparut si a doua varianta gindita de Guvern privind modificarea taxei de prima inmatriculare: reducerea taxei la valorile propuse initial.

Dupa ce cu o zi inainte surse de la Bruxelles dezvaluiau ca Guvernul roman se gindeste sa extinda taxa de inmatriculare si la masinile second-hand aflate in circulatie in Romania, ieri, ministrul Mediului, Sulfina Barbu, a declarat ca scaderea cuantumului taxei de prima inmatriculare reprezinta solutia cea mai corecta.

Banii inapoi

„Taxa de prima inmatriculare reprezinta o masura fiscala, iar atunci cind Codul fiscal a fost aprobat in Parlament, cuantumul acestei taxe a crescut foarte mult. Prin urmare, consider ca solutia cea mai corecta este scaderea cuantumului", a declarat Sulfina Barbu. Ministerul Finantelor a pregatit mai multe variante de modificare a taxei, dar le tine in secret pina vor fi prezentate premierului Tariceanu.

O scadere a nivelului taxei ar obliga Guvernul sa restituie sumele suplimentare platite pe taxa actuala. Seful Departamentului pentru Afaceri Europene, Adrian Ciocanea, a confirmat ca, daca Romania va inceta sau va reajusta taxa, diferenta trebuie returnata platitorilor de Ministerul Finantelor.

A venit scrisoarea

Tot ieri, Comisia Europeana a trimis Romaniei o notificare oficiala, prin care ii cere sa amendeze taxa de prima inmatriculare auto, care discrimineaza masinile la mina a doua aduse din alte state membre. Scrisoarea trimisa de Bruxelles este prima etapa in cadrul procedurii declansate pentru incalcarea Tratatului European. In cazul in care CE nu va primi de la Guvern o propunere satisfacatoare de modificare a taxei in cel mult doua luni, va trece la a doua etapa si, in cele din urma, va aduce Romania in fata Curtii Europene de Justitie.

Inca zece notificari

„In ciuda discutiilor intense cu autoritatile romane, CE considera ca taxa este inca neconforma cu prevederile Tratatului. In legis-latia romaneasca, taxa de inmatriculare pentru masinile uzate nu respecta reglementarile referitoare la gradul de uzura. Dimpotriva, nivelul taxei creste in functie de vechimea masinii. Dat fiind ca taxa de inmatriculare se aplica exclusiv masinilor care intra in Romania, masinile taxate cel mai mult sint cele la mina a doua aduse din alte tari. Legislatia romaneasca nu indeplineste criteriile de completa neutralitate si, din acest motiv, trebuie modificata, astfel incit sa fie conforma cu Tratatul de aderare", se arata in comunicatul remis ieri de catre Comisie.

Alte zece state au fost notificate alaturi de Romania: Germania, Grecia, Spania, Italia, Luxemburg, Olanda, Portugalia, Suedia, Slovenia si Slovacia. Proceduri de incalcare a Tratatului au fost declansate si impotriva Ciprului, Poloniei si Ungariei.