Compania GlaxoSmithKline, nominalizata de oficialii Protectiei Consumatorilor (ANPC) alaturi de alte companii farmaceutice pentru promovare neetica a produselor si ascunderea anumitor efecte adverse ale medicamentelor, a precizat ca respecta codurile interne si internationale de etica in promovarea medicamentelor.

Oficialii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) au acuzat joi companiile producatoare de medicamente ca practica tehnici lipsite de etica pentru a-si promova produsele, mergind pina la ascunderea efectelor secundare ale acestora si publicitate inselatoare. Acuzatiile au fost lansate cu ocazia Zilei Mondiale a Consumatorilor, in cadrul campaniei de informare „Promovarea lipsita de etica a produselor medicamentoase".

ANPC a atras atentia ca, in majoritatea cazurilor, promovarea medicamentelor se face prin vizite ale agentilor de vinzari la medici, sponsorizarea pacientilor sau a studentilor. Reprezentantii ANPC au tinut sa mentioneze chiar numele unor companii farmaceutice ale caror produse au fost intens promovate desi sint considerate cu risc. Este vorba despre Merck si medicamentul antiinflamator Vioxx, Pfizer, cu medicamentul antidepresiv Zoloft, GlaxoSmithKline, tot cu un antidepresiv, respectiv Seroxat, precum si medicamentul pentru scaderea colesterolului Crestor, produs de Astra Zeneca, si medicamentul impotriva cancerului la sin Herceptin, produs de Roche. (N.I.)