Autostrada Bucuresti-Ploiesti a luat calea Parchetului. Vreau vinovati.

Ca in Romania se vorbeste mult si se face putin nu e o noutate. Problema e ca, atunci cind, de bine, de rau, incep sa se miste niste lucruri, apar semnele de intrebare daca e bine sau nu. S-a defrisat o intreaga padure pentru toata hirtia care a gazduit controversele legate de autostrada Bechtel, in conditiile in care inca n-am vazut vreun metru de asfalt. Iar de la semnarea contractului au trecut cinci ani. Zilele trecute, controlorii lui Tariceanu au trimis si autostrada Bucuresti-Ploiesti la Parchet, pentru ca s-au schimbat din mers conditiile de licitatie ca sa se faca loc firmelor prietenilor presedintelui Basescu. Nu e cazul sa plingem pe umerii tovarasilor de pahar ai presedintelui, dar, dincolo de politichia cea razbunatoare sau de afacerile incheiate in clinchetul paharelor, poporenii sint cei care vor trage ponoasele. Cu siguranta, faptul ca autostrada a intrat pe usa Parchetului la doar o zi dupa ce s-a dat startul la lucrari va produce intirzieri, pe care, momentan, nu le putem aprecia. Insa, daca statul se ghida dupa principiul „masoara de trei ori si taie o data", romanii ar fi avut ceva sanse ca, in acest deceniu, sa nu mai faca trei ore si jumatate de la Bucuresti pina la Brasov, pe unul dintre cele mai aglomerate drumuri din Europa. Iar Romania va continua sa detina, mindra, pozitia fruntasa din coada clasamentului european al kilometrilor de autostrada.

Romanul posesor de masina vrea in primul rind sa aiba pe unde sa mearga, iar abia apoi se va intreba daca e bine ca autostrada a fost facuta de parintii asfaltului mioritic, de nemti sau de austrieci. Din pacate, ca orice in tara asta, si asfaltul a ajuns sa aiba culoare politica, iar lucrurile pot fi date la-ntors oricind. Macar de data asta, pretul nu intra in discutie: amicii presedintelui au cistigat autostrada pentru ca au oferit cel mai bun pret. Bineinteles ca practica romaneasca de rotunjire a venitului pe circa bugetului statului a inventat si ceea ce se cheama „suplimentare de deviz", dar practica este atit de incetatenita incit, daca s-ar lua la puricat toate contractele prin care s-a platit, la final, mai mult decit pretul pe care s-a batut palma, procurorii n-ar mai avea timp sa puna geana pe geana.

Bineinteles ca, daca se va dovedi ca baietilor destepti de la Golden Blitz li s-a facut loc la masa dupa ce s-a sarit peste lege, lucrarile la autostrada vor fi oprite, iar licitatia va fi reluata. Asa e si normal. Dar, in cazul in care lucrurile vor sta asa, vreau sa vad pe cineva, in carne si oase, eventual la mititica, pe care sa-l pot injura copios ca, in loc sa ajung acasa, stau sa pazesc asfaltul de pe DN1, intr-o interminabila coada de masini care ruleaza cu 5 kilometri la ora.