F1 este deschisa oricarui rezultat in 2007. Marea favorita e Ferrari, dar McLaren l-a transferat pe campionul en titre, in timp ce Renault mizeaza pe marele talent Kovalainen.

Primul an al erei post-Schumacher se deschide pe circuitul de Formula 1 Albert Park, din Melbourne, unde astazi se desfasoara sesiunea de calificari a Grand Prix-ului de debut al sezonului 2007. Pastrarea unui singur furnizor de pneuri, Bridgestone, confera in aparenta sanse egale tuturor celor 11 echipe, diferentele urmind sa fie facute in timp, in functie de adaptabilitatea la noile gume.

Raikkonen si Massa, favoriti la pariuri

De fapt, schimbarile nu pun neaparat la incercare abilitatile pilotilor, cit mai ales pe cele ale inginerilor, iar din acest punct de vedere Ferrari porneste cu un usor avantaj, avind o echipa tehnica de exceptie. De altfel, majoritatea expertilor si pariorilor considera ca scuderia are cele mai mari sanse la cistigarea titlului mondial al constructorilor (cota 1,5 la William Hill, urmata de McLaren, cu o cota de 3,25), in timp ce ambii piloti de la Maranello, Kimi Raikkonen si Felippe Massa, au cote egale, 3, la adjudecarea coroanei driverilor. Dublului campion mondial, Fernando Alonso, i se ofera teoretic abia a treia sansa, cu o cota la pariuri de 3,25. In afara de Ferrari si McLaren, inca trei team-uri (BMW, Renault, Honda) mai au posibilitati tehnice si umane de a face fata bataliei echipelor, insa debutul in pista al tinerelor talente Lewis Hamilton (McLaren) si Heikki Kovalainen (Renault) arunca o perdea misterioasa peste sezonul care sta sa inceapa.

Alonso se teme

Un colt al acestei cortine a fost ridicat ieri, o data cu cele doua sesiuni de antrenamente libere. Prima a fost a lui Fernando Alonso (cu o secunda si jumatate mai rapid decit Felippe Massa), iar a doua a fost adjudecata de Ferrari, prin Massa si Raikkonen. Cel care a cistigat acest Grand Prix anul trecut a fost Alonso, insa el spune ca are de fiecare data o stringere de inima cind vine in Australia. „Aici se poate intimpla orice. Nu poti sa stii niciodata. Intotdeauna in prima cursa echipele si pilotii fac multe greseli. Anul trecut, safety-car-ul a trebuit sa intre de patru ori pe pista", a declarat pilotul din Oviedo. De mentionat ca in 2006 cursa a fost a treia in calendar, din cauza ca startul sezonului F1 se suprapunea in Melbourne cu desfasurarea Jocurilor Commonwealth-ului. Etapa australiana din 2007 are loc miine dimineata, de la ora 5, iar in Romania TVR 1 va fi postul care o va oferi in direct.

Spectatori rasfatati Minitelevizoare individuale vor fi puse la dispozitia spectatorilor Grand Prix-urilor de Formula 1, incepind cu Marele Premiu al Australiei, pentru ca acestia sa poata sa urmareasca de pe locurile lor tot ce se petrece in cursa. Fiecare spectator cu un astfel de aparat va putea avea acces in orice moment la informatia pe care o doreste: filmul cursei, asa cum este difuzat de televiziune, imagini luate de camere aflate pe fiecare monopost, conversatii intre piloti si staffurile echipelor lor, alegerea unui pilot anume pentru urmarirea evolutiei acestuia in cursa si statistici, cu timpii pilotilor tur de tur, diferenta dintre ei, clasamentul cursei. Minitelevizoarele pot fi inchiriate la fiecare circuit cu 100 de dolari. Acest sistem, testat pentru prima oara in ChampCar in SUA, este folosit de doi ani si in Nascar, tot in Statele Unite.

Pericol de accidente In mod traditional, etapa de la Melbourne este una plina de accidente. Cum circuitul a fost configurat intr-un parc, fara unghiuri drepte care sa scada viteza, un accident de proportii s-a produs dupa primele trei viraje ale cursei de debut, din 1996, cind Martin Brundle a fost pur si simplu aruncat in aer cu tot cu Jaguarul pe care il pilota. Din multimea de incidente inerente unei curse auto se distinge cel din 2001. Un acrosaj intre Jacques Villeneuve si Ralf Schumacher a facut ca o roata din monopostul primului sa tisneasca de pe circuit, sa treaca de parapetele de protectie si sa omoare un comisar de cursa. Un an mai tirziu, din cauza unui carambol, 11 dintre cele 22 de monoposturi au abandonat cursa inca dinainte de incheierea primului tur.