Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale a anuntat ca prin noua conventie incheiata intre cele doua institutii, SC Bancpost SA a oferit - ca produs unic destinat pensionarilor - contul de card. Astfel, pensionarii care aveau conturi curente de pensie deschise la aceasta banca in baza conventiei anterioare trebuiau sa opteze fie pentru noua modalitate de plata oferita de banca (contul de card), fie pentru inchiderea conturilor individuale. In cazul in care pensionarii doresc sa ramana clienti ai bancii, au posibilitatea sa opteze pentru cont de card si sunt indrumati sa se adreseze filialelor teritoriale ale SC Bancpost SA la care au deschis contul curent pentru pensii. Pensionarii care nu mai doresc sa ramana clienti ai Bancpost pot solicita serviciile uneia dintre celelalta banci partenere: CEC, BCR, BRD, Banca Transilvania, Procredit Banc, Banca Carpatica - situatie in care, dupa inchiderea conturilor deschise la Bancpost, trebuie sa informeze casa teritoriala de pensii in evidentele careia se afla. De asemenea, pensionarii pot solicita ca plata drepturilor sa se faca prin mandat postal, situatie in care, dupa inchiderea conturilor deschise la Bancpost, trebuie sa se adreseze casei teritoriale de pensii de domiciliu, prezentand o cerere in care sa mentioneze numarul dosarului de pensie, la care sa anexeze copia actului de identitate din care rezulta adresa domiciliului actual.
CNPAS insista asupra faptului ca aceasta procedura ii vizeaza doar pe acei pensionari care si-au deschis conturi curente de pensie la SC Bancpost SA in baza prevederilor vechii conventii si care nu si-au reglementat situatia pana la aceasta data.