Compania americana Bechtel a inceput, acum o saptamina, turnarea primei placi de suprabetonare a structurii primului pod de pe traseul autostrazii Transilvania. Operatiunea trebuia sa fie incheiata ieri, dar, din cauza lipsei unei autorizari, care tinea de protectia muncii, va avea loc intr-una din zilele urmatoare.

Podul pentru care trebuie turnata placa reprezinta cea mai avansata structura a proiectului: va sustine cele patru benzi si alte doua de urgenta, la o inaltime de 18 metri si pe o latime de 21 de metri, intre doua culmi de deal.

Pina ca podul sa fie gata mai sint si alti pasi: montarea unor dispozitive speciale pentru acoperirea rosturilor, aplicarea unei membrane de hidroizolatie, apoi a straturilor de asfalt si instalarea parapetelor de siguranta. Reprezentantii companiei Bechtel spun ca, in cel mai scurt timp, se vor face si racordarile cu terasamentele, iar in perioada imediat urmatoare, alte citeva structuri vor ajunge in aceeasi faza avansata de constructie. Americanii sustin ca intreaga lucrare va fi gata la termen, adica in 2013.