Din cauza sexualizarii excesive din media, fetele din SUA au probleme mentale, isi trateaza sexualitatea ca pe un bun de consum si se chinuiesc sa atinga un standard de frumusete ireal de inalt.

Asociatia Psihologilor Americani (APA) a dat recent publicitatii un raport care face legatura intre sexualizarea fetelor existenta in media si citeva dintre cele mai comune probleme ale adolescentelor: acelea legate de nutritie, de lipsa increderii in sine si de depresie. Potrivit realizatorilor raportului, fetele sint incurajate sa isi priveasca sexualitatea ca pe un bun care poate fi schimbat contra puterii, banilor, popularitatii sau contra atractiei baietilor. Studiul APA este realizat de sase psihologi si profesori si contine teorie, cercetare si exemple. Pildele oferite de specialisti merg de la cintareata Fergie (foto), care apare intr-un videoclip intr-o uniforma prescurtata de cercetasa, Christina Aguilera, vinovata de o reclama in care poarta o uniforma scolara si linge o acadea, si pina la petrecaretele de la ordinea zilei, Britney Spears, Paris Hilton si Lindsay Lohan.

Papusi cu sex-appeal

Bratz este un brand de papusi, adresat fetelor intre 4 si 8 ani, recunoscut pentru imbracamintea sexy a acestora: ciorapi de plasa, fuste scurte si boa de pene. Vinzarile au crescut enorm anul trecut, dupa cum a inflorit si trendul de a face hainele pentru segmentul de virsta al junioarelor din ce in ce mai sexy, de la lenjerie dantelata pina la tricouri pe care scrie „Cine are nevoie de creier cind ii are pe astia?". Explicatia acestei tendinte, denumita „A fi sexy inseamna a fi puternica", este legata de „girl power" de la sfirsitul anilor ’90, dar si de ultimul val de feminism, care a demonstrat ca femeile pot purta tocuri cui roz, fiind totodata inteligente, de succes si in pozitii importante. „Marketingul s-a folosit de frumusetea imaginii, dar a ignorat puterea din spatele ei. Este vinduta ca o imagine a puterii, dar nu e aceea de genul «hai sa schimbam lumea». E puterea de a alege intre un luciu de buze cu aroma de mango si un altul cu aroma de cirese", explica Lyn Mikel Brown, profesoara de pedagogie la Colby College din Maine si autoarea cartii „Packaging girls".