Din primavara acestui an, fratii Micula vor scoate pe piata autohtona primul detergent de vase. La export insa vor comercializa sub brandul hipermarketurilor.

Viorel Micula se avinta intr-o piata extrem de concurentiala Dupa ce au obisnuit deja consumatorii din Cehia, Slovacia, Germania, Italia si Spania cu berea Burger, fratii Micula, patronii European Drinks, vor ataca anul acesta piata de export cu un nou produs: detergentul de vase. Pentru a reusi insa mai usor peste granite, in prima faza patronii de la Oradea vor sa-si comercializeze detergentul sub marca hipermarketurilor si supermarketurilor prin care vor vinde. „Strategia noastra este de a dezvolta exportul. Ne gindim la ambele variante: si la exportul sub marca proprie, si la private label", ne-a declarat Ciprian Cosma, director de marketing in cadrul European Drinks. Desi nu au semnat inca nici un contract, surse din piata ne-au declarat ca este vorba, in prima faza, de lanturi de magazine din Cehia.

Tiki pentru venituri mici

Pentru piata autohtona, European Drinks va lansa din primavara acestui an detergentul de vase Tiki, un brand care se adreseaza in special romanilor cu venituri mici. „Produsul este calitativ la nivelul celor mai vindute marci ale concurentei, dar sub pretul practicat de acestia", sustine Cosma. Tiki se va bate astfel cu brandurile altor zece producatori de profil importanti, dintre care majoritatea multinationale, pe o piata estimata la nivelul anului 2005 la aproximativ 18 milioane de euro. Principalii rivali sint Procter&Gamble, Unilever, Henkel sau Colgate-Palmolive.

Pina sa intre efectiv in magazine insa, Tiki are ceva probleme cu eticheta. „Am avut o intirziere cu lansarea produsului din cauza echipamentelor pentru etichete", ne-a spus Viorel Micula, unul dintre patronii European Drinks.

„In momentul de fata sintem in faza de implementare a produsului", ne-a mai spus si directorul de marketing al European Drinks. Noul produs al fratilor Micula este realizat in fabrica din Gradinari, judetul Bihor, in urma unei investitii greenfield de aproximativ 10 milioane de euro. Capacitatea fabricii este de 10.000 de flacoane pe ora.

Afaceri in crestere

Daca pe segmentul detergenti de vase, fratii Micula sint in faza de negociere a contractelor, celelalte afaceri se pare ca le merg destul de bine. Aceasta cu exceptia bauturilor spirtoase unde, potrivit lui Viorel Micula, vinzarile au mers in minus. „Pe tot grupul, cifra de afaceri ne-a crescut cu 15%. Am inregistrat o scadere la bauturile alcoolice din cauza majorarii accizelor si implicit a cresterii pietei negre. In schimb, la bere, suc si food (produse alimentare - n.r.) am crescut", ne-a declarat Micula. Compania va finaliza in urmatoarea perioada investitia de la Draganesti, fabrica urmind sa aiba o capacitate de productie de 750 de milioane de litri.