In prima zi a Salonului International de Automobile de la Geneva, „Cotidianul" va prezinta o selectie a celor mai reprezentative premiere.

Clasificate in functie de segmentul dincare fac parte, cele zece modele au fost prezentate in premiera mondiala sau europeana la Geneva. Preturile modelelor incluse in top variaza de la sub 10.000 de euro, fara taxe, pentru noul Renault Twingo, exponent al clasei mini, pina la un maximum de 375.000 de euro CIP, pentru al doilea model Rolls-Royce, prezentat dupa preluarea marcii britanice de catre BMW, Phantom Drophead.

Cabrioleta anului

Printre primele zece modele se afla si Opel GT, care a primit titlul de „masina cabrio a anului 2007". Aflat la a 14-a editie, la acest eveniment au participat 21 de jurnalisti din 12 tari. Pentru a intra in competitie, modelele trebuiau sa indeplineasca mai multe conditii. Prima era ca ele sa fi fost expuse pentru prima data la Salonul de la Geneva. A doua se refera la pret, care nu trebuie sa depaseasca 60.000 de franci elvetieni, echivalentul a 38.000 de euro. Criteriul de pret a fost inclus tocmai pentru a se evita alegerea de super-car-uri, care sint accesibile unui numar limitat de clienti.

Anterior, „Masina cabrio a anului" a mers la Opel de inca doua ori: in 2000, cu modelul Speedster, si in 2004, cu Tigra TwinTop. Prin cele trei titluri adjudecate de-a lungul timpului, Opel conduce in clasamentul constructorilor de modele cabrio.

Clasa mini: Renault TwingoDupa ce prima generatie de Twingo a fost produsa dupa 1992, Renault aduce din nou in prim-plan segmentul clasei mini. Prezentat in stadiul de concept la Salonul de la Paris si anuntat pentru productia de serie la Geneva, noul Twingo este propus cu un motor pe benzina de 1,2 litri, care genereaza 100 de cai-putere.
Clasa medie: Audi A5 / S5Cu un model total nou, Audi trimite al doilea sau coupé dupa A4 direct in lupta cu sportivul BMW Seria 3 sau cu elegantul Mercedes SLK. A5 preia elemente de design de la TT si R8. Daca pentru acest coupé cel mai puternic motor este de 3 litri si de 255 de cai-putere, versiunea de virf, S5, este echipata cu un propulsor V8, de 354 de cai-putere. Clasa sport: Aston Martin V8 RoadsterAston Martin a propus la Geneva o varianta cabrio a modelului de intrare in gama. V8 Vantage Roadster preia motorizarea de 4,3 litri si 385 de cai-putere de la coupé. Desi estetic modelele Aston Martin au ajuns sa semene foarte mult intre ele, pretul este criteriul decisiv care le separa: 105.000 de euro pentru cel mai ieftin model. Clasa mica: Mazda 2Mai usor si mai mic decit predecesorul sau, Mazda 2 se remarca in segmentul B prin cele doua variante de motorizare pe benzina, de 1,3 litri, respectiv de 1,5 litri, generind 75, respectiv 103 cai-putere. Modelul va dispune ulterior si de un propulsor diesel. Mazda 2 va fi lansat in Romania in ultimul trimestru al acestui an. Clasa medie superioara: BMW M5 touringBMW pluseaza cu mai mult confort si sportivitate. Prezentat in premiera mondiala la Geneva, monstrul M5 de 507 cai-putere este disponibil acum nu numai in versiunea berlina, dar si in varianta break sau touring, cum ii spun cei de la BMW. M5 touring accelereaza de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 4,8 secunde. Clasa SUV: Peugeot 4007Trei modele impart aceeasi platforma: 4007, C-Crosser si Outlander, apartinind Peugeot, Citroën si Mitsubishi. Daca ultimul constructor este veteran in construirea de off-road-uri, atit Peugeot, cit si Citroën se afla la prima intrare pe acest segment. Cele trei modele vor fi propulsate de un motor de 2,2 litri de 156 de cai-putere. Clasa compacta: Fiat BravoDupa o pauza de sase ani, in care a lasat modelul Stilo sa-si obtina un loc in lumea auto, Fiat a revenit la Bravo. Cu un design specific italian si cinci motorizari, noul Bravo este aruncat in cel mai competitiv segment de piata: clasa compacta. Modelul are un ampatament de 2,6 metri si un volum al portbagajului de 400 de litri. Clasa de lux: Rolls-Royce DropheadAl doilea model Rolls-Royce este un cabrio de cind BMW a devenit proprietarul marcii britanice. Cu doua usi si patru locuri, exclusivistul Phantom Drophead dispune de un sasiu din aluminiu si de un motor V12 de 6,7 litri, care genereaza 460 de cai-putere, preluat de la limuzina Phantom. Pretul: peste 375.000 de euro, fara taxe. Clasa monovolum: Ford C-MaxO noua generatie de modele compacte din segmentul MPV este disponibila la Ford. Dupa ce modelul S-Max a cistigat titlul de „masina anului 2007 in Europa", fratele mai mic, C-Max, este disponibil in trei variante de echipare. Pe benzina, sint disponibile trei motoare (100-145 CP) si patru propulsoare diesel (90-136 CP).