Computerele asamblate in Romania le-au depasit, anul trecut, pentru prima data in vinzari pe cele din import. Pentru anul acesta, companiile autohtone estimeaza vinzari cu pina la 30% mai mari.

Aproximativ 55% din PC-urile comercializate anul trecut pe piata din Romania, din cele aproximativ 635.000 de unitati vindute in total, au fost ansamblate in tara noastra, potrivit informatiilor Asociatiei Producatorilor si Distribuitorilor de Echipamente de Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor (APDETIC). Mai mult, din estimarile asociatiei, anul acesta ponderea PC-urilor ansamblate in tara va creste si mai mult. „In 2007 se estimeaza o crestere cu peste 15% a numarului de PC-uri asamblate local", ne-a declarat Valentin Negoita, presedintele asociatiei.

Schimbare la virf

Flamingo a vindut anul trecut 78.485 de unitati, cu 11,3% mai mult decit cu un an in urma, in timp ce pentru anul in curs targetul este de aproximativ 85.000 de unitati. „Ne asteptam ca in 2007 piata computerelor sa creasca aproximativ cu 10-15%. Vrem ca, pe baza planului de expansiune a retelei de retail pe care il avem, prin imbunatatirea serviciilor catre cumparatori si punind accent pe segmentul de entertainment, sa vindem peste 85.000 de unitati, doar prin intermediul retelei noastre", ne-a declarat Jiri Rizek, CEO Flamingo, potrivit caruia vinzarile totale de computere din Romania vor atinge pragul de 700.000 de unitati.

Vinzari fluctuante

Se pare insa ca Ultra Pro a vindut mai putin. Din datele proprii, in 2005 compania a vindut 64.221 de PC-uri sub brandul Ultra, detinind, conform propriilor declaratii, 12,8% din piata de profil. In ceea ce priveste datele pe 2006, Catalin Butolo, director de marketing in cadrul companiei, ne-a declarat ca la finele lui 2006 cota de piata a grupului a fost de 10,1%. „In conditiile in care procentul de crestere al pietei IT din anul anterior are o valoare inferioara celui inregistrat in 2005, la finalul anului 2006, detinem o cota de piata de 10,1%", a explicat acesta, fara a ne preciza si numarul exact al unitatilor vindute in 2006. Tinind cont de faptul ca numarul total de unitati este de aproximativ 635.000, rezulta astfel ca, anul trecut, Ultra Pro a vindut in jur de 64.100 de calculatoare.

In ceea ce priveste activitatea Complet Electro Serv, detinuta de Altex, societatea si-a mentinut nivelul de productie la 60.000 de unitati, adica tot atit cit a pus pe piata si in 2005. „2006 a fost pentru CES un an al schimbarilor majore: deschiderea in luna martie a unei fabrici moderne de PC-uri, dotata cu o linie de productie automatizata si dezvoltarea unui nou brand MYRIA, introdus pe piata in luna decembrie", au explicat oficialii Altex. Anul acesta insa, compania estimeaza ca se va apropia sensibil de Flamingo, urmind sa ajunga la o productie de peste 80.000 de calculatoare. „Cresterea va fi sustinuta de productivitatea ridicata, de cresterea vinzarilor in retail, precum si de noile segmente de piata pe care le vizeaza cu noul brand MYRIA", mai spun reprezentantii companiei. In 2006, CES a inregistrat o cifra de afaceri de 21 de milioane de euro, cu 20% peste nivelul din 2005.

In afara de marile companii care asambleaza PC-uri sub marca proprie, exista si firme care asambleaza componente la cerere.