Salariile lunare ale directorilor din firmele subordonate Ministerului Transporturilor vor putea atinge 150 de milioane de lei. Masura contravine OUG nr. 79/2001 privitoare la disciplina financiara a companiilor de stat.

Directorii vor primi in acest an salarii anuale majorate in medie cu circa 33% fata de 2006. Acestea vor fi cuprinse intre 108.000 si 159.000 de lei, deci vor porni de la un nivel lunar de 90 de milioane de lei vechi. Sumele vor fi completate, in anumite cazuri, de indemnizatiile AGA si CA, de o majorare de cel mult 50% din salariu sub forma de sporuri, adaosuri, premii si alte drepturi de natura salariala, la care se poate adauga un premiu anual de pina la 12 salarii de baza lunare.

Majorarea acordata contravine OUG nr. 79/2001, act normativ in vigoare, adoptat de guvernul Nastase referitor la „intarirea disciplinei economico-financiare", in unitatile de stat. Potrivit art.7, alin.2, „conducatorul unitatii economice de stat va fi remunerat (...) cu un salariu de baza lunar care nu poate depasi indemnizatia lunara pentru functia de secretar de stat prevazuta de lege" (n.red. - mai mica lunar de 6.000 lei), spune prevederea.

Potrivit MEDIAFAX, directorul general al Aeroportului Bucuresti-Baneasa „Aurel Vlaicu" va avea un salariu dublu fata de anul precedent, ajungind la 125.000 de lei, iar cel al directorului Aeroportului „Henri Coanda" va fi de 159.000 de lei. Oficialii Ministerului Transporturilor au argumentat ca este vorba despre salarii de incadrare, care sint impozitate. Intr-o discutie informala, saptamina trecuta, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a argumentat nevoia unor cresteri salariale prin faptul ca la anumite companii angajatii vin si „isi fac mina" si apoi pleaca la firme private, care ii platesc mult mai bine. Salariile medii lunare ale angajatilor vor fi cu 3-35% mai mari, incadrate intre 1.134 si 2.652 de lei.

Autoritatea Aeronautica, de sapte ori mai multa reclama

Bugetele companiilor cuprind si majorari semnificative ale cheltuielilor de publicitate si protocol. In cazul unor societati acestea sint justificate de mediul concurential, in cazul altora nu. Spre exemplu, cheltuielile Autoritatii Aeronautice, regie autonoma ale carei servicii sint obligatorii pentru agentii economici, vor fi de sapte ori mai mari in acest an.