Deputatul Mona Musca a anuntat ieri ca demisioneaza din Parlament si din Partidul Liberal Democrat, ca urmare a deciziei CNSAS ca a facut politie politica, consfintita recent de Curtea de Apel.

Doua au fost motivatiile invocate ieri de Mona Musca pentru demisia sa. Nu a vrut sa-i legitimeze in continuare pe cei care „au motive serioase sa demisioneze din Parlament" si nu a vrut sa afecteze „imaginea liberal-democratilor", a spus aceasta. Deputatul a mai argumentat ca, daca ar fi ramas in politica, ar fi fost doar in interesul sau, caci in contextul sentintei Curtii de Apel si a deficitului de imagine pe care aceasta i-l aduce, nu ar mai fi fost ca pina acum la fel de eficienta in politica.

„Eu nu am facut niciodata politica pentru interesele mele personale, nu am facut politica pentru mine, ci pentru consolidarea democratiei in Romania si mai ales pentru oamenii din aceasta tara", a declarat Musca, precizind ca „nu se considera invinsa" si nici vinovata.

Dupa ce si-a incheiat declaratia de presa cu vorbele „Sa dea Dumnezeu sa auzim numai de bine", Musca a refuzat sa raspunda oricarei intrebari din partea jurnalistilor. Dupa conferinta de presa, care a constat in anuntul retragerii, Mona Musca a asteptat liftul pe un hol din Palatul Parlamentului, pret de citeva minute, incercuita de camere de luat vederi, spunind doar ca acesta nu a venit niciodata mai greu.

Intre CEDO si ICCJ

Decizia de a demisiona survine o data cu cea de a apela si la ultima cale de atac a sentintei, la Curtea Europeana a Drepturilor Omului, careia i se va adresa „ca orice cetatean obisnuit". Mona Musca a subliniat faptul ca sentinta Curtii de Apel este incorecta si nedreapta si ea nu o obliga, cel putin in aceasta faza, sa demisioneze. Ea ar fi fost obligata sa iasa din Parlament doar daca instanta ar fi condamnat-o pentru fals in declaratii. Insa procesul ar fi fost de lunga durata, caci sesizarea neconcordantei intre declaratia pe proprie raspundere privind politia politica, data ca parlamentar, si decizia definitiva a Curtii de Apel poate fi facuta abia dupa publicarea sentintei in Monitorul Oficial. Sesizarea o face CNSAS, potrivit legii, la Parchetul General, iar instanta competenta este Inalta Curte de Casatie si Justitie. Insa odata demisia depusa, procesul nu va mai avea loc.

Cum a debutat scandalul

Informatia ca Mona Musca a fost informator al Securitatii a fost aruncata pe piata la inceputul lunii august 2006 de deputatul Lavinia Sandru. Initial, Mona Musca a negat ca ar fi semnat vreun angajament si ca ar fi dat note scrise, lucru infirmat de dosarul de retea ce tocmai fusese scos la SRI de sub incidenta sigurantei nationale. Dosarul arata ca a semnat un angajament in 1977, pe cind preda limba romana studentilor straini de la Universitatea din Timisoara. Deoarece nu cuprindea note scrise de ea, Musca a sustinut initial ca relatia ei cu securistii viza doar studentii straini. Ulterior s-a dovedit ca-si turna si colege, gasindu-se doua note olografe in alte doua dosare de retea. Pe baza acestora, CNSAS a dat verdict de politie politica, reconfirmat si dupa contestatie.

17 ani in prima linie * in 1990 devine membru al „Aliantei Civice", iar intre 1991 si 1995 este membru in Consiliul National al PAC si conduce Departamentul de imagine si relatii publice

* in 1995 intra in PNL, unde conduce Departamentul de imagine si mass-media

* in 1996 este aleasa deputat de Caras-Severin, pe listele CDR

* intre 1996-2000 a fost vicepresedinte PNL

* din mai 2000, membru supleant in Delegatia Parlamentului Romaniei la Adunarea Parlamentara a OSCE

* 2001-2005: membru al Biroului Executiv al PNL

* decembrie 2004, ministru al Culturii in guvernul Tariceanu

* iulie 2005: demisioneaza din functia de ministru si din cea de vicepresedinte al PNL, in semn de protest fata de decizia premierului de a nu-si mai da demisia, in perspectiva organizarii alegerilor anticipate

* in intervalul decembrie 2004 - ianuarie 2005 este membru in Biroul Permanent si vicepresedinte al Camerei Deputatilor

* initiator al proiectelor de lege privind liberul acces la Informatii de interes, al propunerii legislative privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Presa Rompres, al proiectului de lege privitor la lustratie sau al celui privind conflictul de interese in exercitarea functiilor si demnitatilor publice

* membru in Comisia pentru cultura, arta, mijloace de informare in masa

* membru in Comisia pentru egalitatea de sanse pentru femei si barbati (din februarie 2006).

Reprofilarea lui Musca Mona Musca a refuzat sa faca orice comentariu ieri despre activitatea sa viitoare, insa un raspuns l-a dat avocatul sau, Valeriu Stoica. „Mona Musca poate fi foarte activa, de exemplu, in zona societatii civile, se poate implica in programe vizind consolidarea democratiei si integrarea europeana", a spus acesta. Valeriu Stoica a mentionat si o formula posibila de colaborare: in cadrul Fundatiei „Eleuteria", pe care o conduce si care are in componenta Centrul pentru Analiza si Dezvoltare Institutionala. Mona Musca este deja in board-ul acestui centru.

Citeste si „Felix" spune ca va face ca „Dana"