Salonul de carte de la Muzeul de Istorie are ca trasaturi specifice oferta editoriala de nisa si prezenta editurilor mai putin cunoscute.

Amplus International a ajuns in acest an la cea de-a douasprezecea editie a salonului. Ofertele editurilor si ale trusturilor de presa vor fi expuse intre 7 si 11 martie, la Muzeul National de Istorie a Romaniei. Spre deosebire de celelalte tirguri de carte din Bucuresti, cel de la Muzeul de Istorie este mai putin amplu, marile edituri ca Polirom sau Humanitas lipsind de aceasta data. O explicatie ar fi faptul ca aceste edituri au o distributie foarte buna, cartile lor fiind mereu la vedere pe rafturile librariilor. La astfel de evenimente sint bine reprezentate editurile de nisa, la ale caror produse cititorii au acces mai greu. In plus, traditia conform careia la tirgurile de carte preturile sint reduse cu pina la 50% nu se dezminte.

Carte de buzunar si de weekend

Ghidurile practice, cartile de dezvoltare personala si volumele de vulgarizare reprezinta cea mai mare parte a ofertei. Un motiv este faptul ca interesul cititorilor este indreptat asupra cartilor care ofera informatie cu aplicabilitate imediata si directa asupra vietii lor. „Cartea de buzunar" si „cartea de weekend" sint alte doua concepte de mare succes, chiar daca este vorba despre volume in format mic, cu autor anonim, cu informatii adunate din surse nementionate, pe teme de genul: „traficanti de droguri", „mafia romena", „smecheri de oras" sau „viata lui Irinel Columbeanu". Cartile cu continut ezoteric sint de asemenea foarte cautate si apreciate, cea mai importanta editura pe acesta nisa fiind Herald. „Scopul omului in viata este sa se descopere, iar noi ii oferim mijloacele sa o faca", spune Victor Scrima, director de marketing la Herald. Desi nu invata pe nimeni yoga in zece pasi si nici nu ofera retete simple si sigure pentru a descoperi „calea", si au o abordare mai degraba teoretica, volumele din colectiile Herald atrag cititorii. Cea mai apreciata colectie este „Manuscris", care ofera continutul multor lucrari ale caror comentarii le citim adesea fara a parcurge originalul.

Mici, dar ambitioase

Unul dintre motivele pentru care tirgul merita vizitat este acela ca multe edituri sint inaccesibile in centrele obisnuite de difuzare de carte. Un exemplu este Editura Fundatiei Culturale UNESCO „Iulia Hasdeu", Editura Oficiului de Stat pentru Inventii si Marci. Sau mai putin cunoscuta Editura Victor Frunza, la care gasiti carti in editie de lux despre istoria comunismului, carte de copii, Paul Goma si stiinte oculte la un loc. Si, desigur, opere complete Victor Frunza. Editurile universitatilor din tara isi prezinta cu aceasta ocazie lucrarile academice, dar si edituri ale uniunilor minoritatilor din Romania.

„Cotidianul" este principalul partener media al evenimentului Pentru ca sintem in „luna femeilor", in aceasta perioada ne vom rasfata cititorii cu un regal de literatura feminina. Cele patru autoare ale lunii martie din colectia „Cotidianul" sint Sylvie Germain (Prix Fémina si Prix Goncourt des Lycéens), Jhumpa Lahiri (Premiul Pulitzer pentru „Interpret de maladii", cartea de miercurea viitoare), A. S. Byatt (Premiul Booker in 1990) si Anne Tyler (Premiul Pulitzer in 1989). „«Cotidianul» a ajuns sa faca concurenta multora dintre edituri. Lumea chiar citeste si asta se vede in tirajul de 50.000 de exemplare epuizat la primele ore ale diminetii in fiecare miercuri", a spus Ioan T. Morar la deschiderea tirgului.