Romania a decis sa promoveze in acest an, la Tirgul International de Turism, in principal Sibiul si Delta Dunarii.

Sibiul - Capitala Culturala Europeana este punctul de rezistenta al standului Romaniei amenajat la Tirgul International de Turism care se desfasoara in aceste zile la Berlin.

Autoritatile au acordat un spatiu generos si Deltei Dunarii, zona considerata cu potential turistic. Se asteapta ca rezultatele sa fie, cel putin in ceea ce priveste piata germana, mai bune decit anul trecut.

„In 2006 au fost in Romania 342.000 de turisti germani, ceva mai putin decit in 2005. In acest an, prin statutul Sibiului anticipam o crestere cu 10% a numarului acestora. Per total, asteptam 400.000 de germani", a spus Ioana Nan, directorul Biroului de promovare turistica din Berlin.

Reprezentantii Sibiului spun ca interesul germanilor este in crestere. De altfel, in fata standului se organizeaza periodic spectacole cu muzica si dansuri populare. De asemenea, turistii sint abordati de doua mascote: deja traditionalul Dracula si nou-venitul pelican.

Bani pentru promovare

Pentru popularizarea Romaniei ca destinatie turistica, Autoritatea Nationala pentru Turism are in acest an un buget de 23,5 milioane de lei. Se are in vedere si o alta abordare a relatiei cu marii operatori de turism.

„Trebuie sa incepem din timp discutiile cu acestia pentru o mai buna promovare a Romaniei in cataloagele lor pentru anul viitor", a spus Monica Barbuletiu, presedintele ANT.

Preturi mici la mare Oferta pentru litoral este disponibila doar la citiva dintre expozanti. Preturile sint rezonabile. Astfel, in virf de sezon, o saptamina de cazare cu mic-dejun intr-un hotel de 4 stele din Mamaia costa sub 300 de euro. Este drept, turistii trebuie sa-si asigure singuri transportul.

Pentru aceeasi perioada, intr-un hotel de 3 stele in Eforie Nord, pretul oferit turistilor germani este de aproximativ 220 de euro.