Televiziunile autohtone isi pierd incet telespectatorii. Cei care ramin in fata ecranului fac rating la TVR 1 si la PRO TV.

Programele TVR 1 au fost urmarite in medie pe zi de 570.000 de romani din toata tara, fiind urmate de cele ale PRO TV, privite de 550.000 de telespectatori, reiese din studiul audientelor nationale realizat de TNS-AGB International, pentru Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor (ARMA). Comparativ cu luna februarie a anului trecut insa, televiziunile romanesti si-au pierdut o parte din telespectatori.

Iubirea si drama aduc rating

Cind vine vorba despre publicul urban, fruntas este postul din Pache Protopopescu, preferat de 322.000 de oraseni, la distanta mica de el se afla Antena 1, cu 267.000 de spectatori, in timp ce TVR 1 a fost vizionat de 197.000 de persoane din aceeasi categorie de public. Telenovelele au avut trecere la public si in luna care s-a incheiat, Acasa TV adunind in medie intr-o zi 235.000 de telespectatori, clasindu-se astfel pe locul patru. Urmatoarea pozitie ii revine postului Prima TV, cu 180.000 de privitori la nivel national si 108.000 la nivel urban. Realitatea TV a vindut stirile la 133.000 de amatori de informatie, in timp ce Antena 3, post cu acelasi profil, a interesat numai 72.000 de romani. La rindul sau, OTV a tinut lipiti de scaun 128.000 de telespectatori din toate regiunile. Intrat pe piata la jumatatea lunii, Kanal D a fost vizionat de 11.000 de telespectatori in medie pe zi. Remarcabila este performanta KISS TV, care a depasit in topul audientelor batrinul MTV. Primul a fost urmarit de 29.000 de tineri, in timp ce rivalul sau a adunat abia 15.000 de privitori la nivel national. Printre codasele audientei se numara TVR Cultural, cu 8.000 de telespectatori, Romantica - 5.000 si Senso cu 4.000.

Televizorul pierde fani tineri

Daca in februarie anul trecut, ratingul national total mediu pe zi depasea patru milioane, in aceeasi perioada din 2007, el a scazut la 3.798.000. Tendinta se pastreaza si la nivel urban. „Vreo trei milioane sint plecati la munca in strainatate. Asta e prima cauza a scaderii. De aceea am si cerut la ARMA un panel valabil pentru populatia reala. Acum, dupa ce ne-am integrat, vom avea fluctuari mari. A doua cauza este sentimentul de uniformitate, de lipsa de alternative. Cam seamana si stirile, si filmele, si emisiunile. Si atunci romanii prefera altceva: calculatorul, DVD-urile inchiriate, telefoanele mobile", comenteaza tendinta Ralu Filip, presedintele Consiliului National al Audiovizualului. In opinia lui, publicul pe care il pierd televiziunile sint tinerii, care „au mai multe posibilitati, de la Internet pina la iesitul in oras".