Hatice Soysev Kolat, General Manager Kanal D Romania, raspunde criticilor si explica ratingul codas, intr-un interviu pentru „Cotidianul".

Hatice Soysev Kolat vrea sa schimbetabieturile romanilor. Cum se inscrie audienta de pina acum in previziunile de dinaintea lansarii? Programele la care ne asteptam sa mearga mai bine, chiar merg, dar nu putem vorbi despre clasamente dupa doua saptamini. Exista mai multe motive pentru care nu consideram un reper audienta de pina acum. Unul dintre ele are legatura cu ceea ce se numeste „obiceiuri de vizionare". Telespectatorii nu-si schimba tabieturile de la o zi la alta. In aceasta privinta, mai facem schimbari in programarea emisiunilor, incercind sa le gasim cel mai bun loc pentru target, marim spatiile unei emisiuni de succes sau reducem emisia alteia.

Ce a spus cercetarea de piata despre telespectatorul roman?

Studiile spun lucruri interesante si uneori contradictorii cu rezultatele de audienta. Spun ca lumea s-a saturat de prost gust si totusi unele productii indoielnice fac rating. Mai spun ca oamenii isi schimba greu optiunile si de aceea sintem hotariti sa avem rabdare si perseverenta. Fata de folosirea (remarcata de unii critici) a unor prototipuri sau idei nu neaparat in premiera, consideram ca am intrat intr-o competitie unde nu trebuie folosite numai arme noi, ci si unele deja cunoscute care se dovedesc functionale.

Care sint concurentii directi pentru Kanal D, in acest moment?

Concurentii directi se vor schimba pas cu pas. Tinta este sa terminam anul printre cei mai vizionati. In comparatie cu ceilalti, venim cu niste lucruri noi, chiar daca unii nu le vad sau se fac ca nu le vad. Am intrat din prima zi pe piata cu foarte multa productie locala, aproape 40 de emisii saptaminal, cu formate noi, cum e „Doroftei: A doua sansa" sau „Nora pentru mama", cu investitii in programele de zi, cind majoritatea difuzeaza reluari.

Care sint cele mai costisitoare emisiuni din grila?

Comunicarea costului emi-siunilor nu face parte din politica noastra. Si-asa ne luptam cu zvonuri despre plati facute pentru programe sau pentru vedete.

Cum ati luat decizia de a lansa „Bulevard", un jurnal bazat pe senzational, in prime time?

Consideram ca, pe linga stirile serioase, oamenii au nevoie si de stiri relaxante.

Care au fost temerile inainte de lansarea unui jurnal de paparazzi?

Temeri sau riscuri exista cind pornesti orice lucru nou. Avem emotii pentru fiecare program, ne intrebam daca va avea succes, daca formatul va prinde, daca prezentatorul va fi agreat de public.

Cit face vedeta din succesul unei televiziuni?

Vedetele sint importante pentru toti telespectatorii de pe planeta, sint prima eticheta a unui produs. Dar vedeta nu aduce singura audienta, daca nu e pusa intr-un context avantajos. Subiectul ne preocupa si e pe lista noastra de prioritati, sa gasim si sa formam staruri noi. O dovada este si „D-Dimineata", emisiunea noastra matinala, unde telespectatorii isi vor alege prezentatorii din cinci cupluri.

Care au fost inspiratiile straine in realizarea Kanal D?

Nu urmarim un prototip anume. Nu vrem sa copiem un model de televiziune. Ne intereseaza insa programe de succes, de aceea am achizitionat formate internationale, „Nora pentru mama" („May I Call You Mom"), „Imprevizibilii’’ („Those Crazy Little Ones"), „Furori" („Furore"), dar am mers si pe propuneri originale, cum e „Doroftei: A doua sansa".