Urmatoarea autoare prezenta in „Colectia Cotidianul", recompensata cu Prix Femina, scrie despre fragilitatea fiintei umane fata in fata cu enigma raului.

„Autoarea unei mici colectii de romane are talentul de a crea universuri singulare, mici lumi invaluite in mister, construite in jurul unei axe fragile: fiinta umana." Asa e descrisa Sylvie Germain intr-o cronica din prestigioasa publicatie „Lire", semnata de Laurence Liban. Portretul de autor e intregit prin succinte referiri la text: „Opera sa poate fi citita ca o cercetare umanista, care-si trage seva din textele sacre - Biblia se ghiceste in spatele fiecarui rind - o cautare care are foarte putin de-a face cu lumea concreta si materiala, atit de putin incit fiecare piatra si fiecare nor capata valoare de semne". Despre semne care se metamorfozeaza intr-un concret terifiant vorbeste si Carole Vautroys, in aceeasi publicatie. Criticul le identifica intr-o „opera impresionanta prin forta si coerenta, traversata de o chestiune centrala: enigma raului care face posibile ororile din razboiul din Algeria, asa cum apar in «Cartea Noptilor», si crimele comise asupra copiilor, ca in «L’Enfant Méduse»" .

Vanessa Postec da citeva indicii despre personajele din lumea stranie a cartilor lui Sylvie Germain: „Sint creaturi imateriale care se incarneaza progresiv. Pentru a se transforma in fiinte in carne si oase, rebele si recalcitrante, care scapa neincetat de sub controlul autorului". Stilul scriitoarei e surprins intr-un instantaneu critic de Laurence Liban: „Geniul sau este imaginea, puterea evocatoare a unei linii, la fel ca intr-o pictura, care face ca anumite scene sa ne urmareasca mult timp dupa lectura, continuind sa aiba o viata a lor, dincolo de roman".

Citeste mai mult: