Femeile care mananca lactate degresate au un risc mai mare de infertilitate fata de acelea care mananca inghetata sau branza nedegresata, au descoperit cercetatorii americani, citati de Reuters. Cercetatorii au descoperit ca femeile care mananca lactate degresate o data sau de doua ori pe zi, prezinta un risc de 85 la suta de a dezvolta o forma de infertilitate fata de cele care mananca doar un astfel de produs sarac in grasimi pe saptamana. Femeile care mananca lactate cu continut ridicat de grasimi pe parcursul unei zile au cu 27 la suta mai putine sanse de a deveni infertile fata de cele care evita lactatele grase. " Vrem sa stim daca lactatele in general afecteaza feritilitatea", a spus Jorge Chavarroo, de la Harvard School of Public Health. Dovezi destul de puternice din studii realizate pe animale au sugerat ca lactoza din lapte ar putea avea efecte negative asupra fertilitatii. Chavarro a cercetat datele centralizate intr-un studiu in care au fost supravegheate sute de femei care au completat in mod regulat chestionare despre dieta lor zilnica, activitate si starea lor de sanatate. Pentru cercetare s-a oprit la studierea unui numar de 18.555 de femeie cu varste intre 24 de ani si 42 de ani care au incercat sa ramana insarcinate sau au ramas insarcinate intre 1991 si 1999. Chavarro a spus ca cele mai multe femei erau de origine europeana, iar ca acest factor este important deoarece oamenii din nordul Europei tolereaza bine lactoza. Femeile care mananca cea mai mare cantitate de lactate degresate au raportat ca sufera de infertilitate anovulatorie, cand corpul esueaza in a produce suficiente ovule. Chavarro a scris in revista Human Reproduction ca nu a descoperit diferente intre femeile care mananca lactate fata de cele care mananca mai putine. El a descoperit diferente doar cand a analizat tipurile de lactate. "A fost surprinzator pentru noi sa descoperim ca lactatele grase sunt in legatura directa cu fertilitatea", a spus cercetatorul. "Nu exista o explicatie clara pentru asta, este posibil ca grasimea din lactate sa influenteze ovulatia femeilor", au spus cercetatorii. In studii precedente, s-a descoperit ca femeile care mananca mai multe suplimente cu fier, precum si alimente din plante risca mai putin sa devina infertile, dar nu au gasit legaturi intre fertilitate si cantitatea de grasime din diverse produse. Cercetatorul a atras atentia ca aceasta descoperire nu trebuie sa fie o scuza pentru ca femeile sa consume cantitati mari de inghetata.