Cersetorii de la metrou si decolteurile generoase adincesc faliile din Romania de azi, conform magazinului „Stern".

Versiunea electronica a magazinului german „Stern" gazduieste un dosar tematic dedicat Romaniei, tara nou intrata in Uniunea Europeana. Chiar daca sint depasite vechile clisee legate de Dracula, Ceausescu sau de copiii institutionalizati, cenusiul apare la tot pasul. „Exista inca saracie lucie, betivi in bodegi triste, femei de 40 de ani imbatrinite si epuizate", observa jurnalista Karin Spitra. Ea mai remarca suflul nou de pe bulevardele Bucurestiului, o dorinta de modernizare care merge pina la ridicol: „Romanii vor sa aiba arta si consum, dar si libertate occidentala, chiar si intre sexe. Nicaieri nu vei vedea rochii mai scurte, tocuri mai inalte si decolteuri mai largi", ironizeaza reporterita de la „Stern". Cersetorii de la metrou sau saracia taranilor ale caror rosii sint mai scumpe decit cele din import sint alte realitati observate de magazinul german. De asemenea, comunicarea e peste tot in noua membra UE. „Lumea vorbeste tot timpul la telefoane mobile. Romanilor le place sa-si impartaseasca viata privata", afirma Spitra. Si, la urma, doua lectii: sa nu urci niciodata intr-un taxi romanesc (mai ales daca te asteapta in fata aeroportului de la Otopeni) si sa nu crezi nicicind ce se spune in pliantele de prezentare ale hotelurilor mioritice. „Stern" dixit.