Pilotii si echipele au alte obligatii fata de cele de anul trecut. Primeaza siguranta in cursa, dar sumele aruncate pe cercetare si dezvoltare ramin uriase.

Peste doua saptamini F1 ne va propune un alt zgomot al motoarelor, viata in cockpit va fi mai sigura, monoposturile vor fi echipate cu diverse semnale luminoase, toate acestea fiind parte a unui plan ce va fi desavirsit abia peste trei ani. Acum, existenta unui singur manufacturier de pneuri, Bridgestone, da sanse egale, cel putin teoretic, tuturor pilotilor, diferentele fiind date de inspiratia in alegerea tipului de seturi pentru plecarea in cursa sau la schimbarile de la boxe.

Costuri greu de redus

In planul sigurantei in cockpit e obligatorie constructia unui panou antipenetrare, din zylon, cu o grosime de minimum 6,2 mm, iar ca masura de prevenire se remarca obligativitatea prezentei pe monopost a LED-urilor, care sa avertizeze pilotul cu privire la ceea ce se intimpla pe circuit. In ciuda restrictiilor impuse de Federatia Internationala, reducerea costurilor ramine un vis greu de implinit, banii pentru constructia masinilor si suportul logistic depasind suta de milioane de euro in cazul multor team-uri. De exemplu, la victoria lui Janson Button (Honda), in Grand Prix-ul Ungariei 2006, au contribuit 143 de oameni, care au ajuns la Budapesta cu 19 curse aeriene diferite, au ocupat 104 camere de hotel, iar strict mecanic au fost necesare 11 camioane si 18 autoturisme.

Diferentele sint explicate de Gwilym Mason-Evans, care in 1984 parasea Fortele Regale Aeriene Britanice pentru echipa de Formula 1 Benetton. „Echipa de teste a lui Benetton cuprindea sase persoane, iar bucataria noastra consta intr-un cuptor cu microunde, plasat intr-unul dintre camioane." Ca in fiecare sezon, sint si destule echipe care au probleme, iar in 2007 una dintre ele va fi „satelitul" lui Honda, Super Aguri, care tocmai si-a aminat lansarea monopostului SA07 cu doua zile, prezentarea oficiala urmind sa aiba loc cu doar doua zile inaintea antrenamentelor oficiale din Grand Prix-ul Australiei, programat pe 18 martie.

Audienta e supraevaluata

Incontestabil, Formula 1 este unul dintre cele mai de succes sporturi la nivel mondial, care atrage sponsori foarte valorosi, dar asta nu-i satisface intotdeauna pe organizatori. Presa britanica dezvaluia zilele trecute ca audienta tv a Marelui Circ a fost supraevaluata deliberat, pentru a-i face pe sponsori sa plateasca mai mult. Exemplul concret este cel al Grand Prix-ului Braziliei din 2006, cind organizatorii Campionatului Mondial de F1 au raportat o audienta globala de 354 de milioane de telespectatori. In realitate, un studiu efectuat de societatea independenta Initiative Sports Futures arata ca Marele Premiu de la Sao Paolo a sedus doar 83 de milioane de telespectatori. O explicatie a acestei diferente uriase ar fi aceea ca organizatorii au tinut seama si de cei care au privit mai putin de trei minute din cursa.