In piesa „Viata mea sexuala", cea mai recenta premiera a Teatrului National, nu se vorbeste deloc despre sex.

Intr-o Romanie in care toata lumea doarme, ideea unui sex shop deschis si noaptea pare o tehnica de marketing falimentara. Si totusi, acolo apar tot soiul de personaje care de care mai ciudate. Pe nimeni nu intereseaza jucarelele erotice, cu totii cauta un singur lucru: dragostea. Un homosexual ce compune poezele si romante, un betiv dement insotit de o prostituata si de ritmuri de manele, un batrin maistru clasa I ce ofteaza dupa Ceausescu, un malac bodyguard ce viseaza sa aiba o florarie in care sa vinda ghiocei si toporasi in miezul verii, un patron neo-capitalist, egoist si indiferent la durerile altora, cu totii graviteaza in jurul unei femei, isi cauta in ea salvarea, sufocind-o, invadindu-i spatiul vital, dorind-o cu disperare ca sotie, ca amanta, ca mama si ca fiica. „Ei sint prea multi, iar eu sint una singura", isi striga femeia neputinta. Piesa lui Cornel George Popa e asemenea unei „Unchiul Vanea" autohtona, plasata intr-o Romanie postcomunista, intr-un capitalism de jungla in care toate personajele sint insule de solitudine.

Manele si patriotism

Textul, care a primit Premiul UNITER pentru Cea mai buna piesa a anului in 2004, a fost montat de un regizor tinar, Sorin Militaru, cu o trupa in cea mai mare parte la fel de tinara. Alaturi de veteranul Constantin Dinulescu si de ingenua Tania Popa, apar patru actori, trei dintre ei la primele intilniri cu scena Teatrului National. Distributia e un pariu cistigat. Vitalie Bichir, Daniel Badale si Razvan Oprea isi interpreteaza minunat partiturile, unul mai dezorientat si mai disfunctional decit altul. Razvan Oprea e excelent in rolul mirlanului latrator care scoate sisul din nimic si sare oricui la jugulara pentru ca isi permite: „Face Gelu cinste. Gelu are bani". Mitocanul are insa nebanuite zvicniri de umanitate si plinge ca un copil cind aude povestindu-se de Revolutie. „Sa stii ca si pentru mine au murit copiii aia la Revolutie", declama manelistul printre hohote de plins. Pe toti ii gidila patriotismul, dar nici unul nu a participat activ la mersul istoriei. Pentru ca adevarul e ca „romanul doarme". Concluzia trasa de personajul principal feminin pare a fi aceea ca romanii nu prea au avut viata sexuala, nici pre-, nici post-Revolutie, pentru ca, inainte de toate, nu au cu adevarat o viata.