Consortiul format de McDonald's si DoCoMo, care va functiona din iulie, in valoare de 300 de milioane de yeni (aproape 2 milioane de euro), va fi detinut in proportie de 70% de lantul de fast-food, iar 30% va apartine operatorului de telefonie mobila.
Plata prin telefonul mobil a diferitelor bunuri sau facturi este un domeniu in plina dezvoltare deoarece operatorii de telefonie mobila sunt in continua cautare a unor noi metode de a castiga bani. Utilizatorii de telefonie mobila din Japonia sunt cei mai deschisi catre aceasta metoda de plata, in prezent, biletele de tren si mancarea fiind produsele care se platesc cel mai adesea cu ajutorul telefoanelor mobile.
"Punctele de vanzare trebuie sa aiba echipamentul necesar pentru a opera tranzactia de pe telefoanele mobile. Totusi, este nevoie de o retea puternica pentru ca oamenii sa fie interesati de asa ceva", a declarat Julie Ask, analist la firma de cercetare Jupiter. De asemenea, parteneriatul dintre DoCoMo si McDonald's ar putea oferi si informatii pretioase despre obiceiurile clientilor, a mai spus Julie Ask. "Parteneriatul ofera oportunitatea atat pentru McDonald's, cat si pentru DoCoMo de a urmari obiceiurile consumatorilor, iar informatiile astfel obtinute pot fi folosite in scopuri de marketing", a mai spus Julie Ask.
McDonald's este cel mai mare lant de fast-food din lume si a inregistrat in anul 2005 venituri de peste 20 de miliarde de dolari, iar profitul net a fost de peste 2,6 miliarde de dolari. Lantul numara aproximativ 447.000 de angajati in intreaga lume.
Operatorul japonez de telefonie mobila, DoCoMo, a obtinut in 2005 venituri de aproximativ 45 de miliarde de dolari, iar profitul net a fost de aproape 7 miliarde de dolari.